Gå til innhold

Pliiiis hjelp meg!!!

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 8 uke og har utrolig lyst til aa beholde barnet, men barnefaren vil ikke det for alt i hele verden. Han sier han ikke er klar for det enda og kommer med masse dorlige unnskyldninger for at vi ikke skal beholde det... Vi har vert sammen i snart 2 ar og har det helt fantastisk sammen. Sa alt ligger egentlig til rette for a fa barn. Men jeg vil jo ikke at dette kanskje skal odelegge forholdet.. Hva skal jeg gjore???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal følge ditt hjerte. Man vet aldri om man er så heldig å bli gravid igjen. Et barn er ikke en klamp om foten. Jeg synes dagens unge er alt for selvopptatte på feil måte. Et barn er en stor berikelse. Det beste som har skjedd meg noen gang! En abort er ingen hyggelig opplevelse (har hatt en selv da jeg var veldig ung). Hvis din mann ikke ønsker barn, har han jo rett til å bli hørt, men det er til syvende og sist du som bestemmer over din egen kropp. Han har jo vært med på å ha sex uten prevensjon, så han har jo vært klar over konsekvensene også.

For meg hadde valget vært enkelt. Hvis min mann hadde sagt at han ville feks gå fra meg, hvis jeg beholdt barnet kunne han bare dratt sin kos. Men det er meg. Vi ble også ikke planlagt gravid pga en p-pille som ikke gjorde jobben sin, men valgte da å beholde barnet. Som sagt, så var det det beste som har sjedd. Gutten min er nå 3 år og vi planlegger nestemann. Håper vi er like heldige å klarer å bli gravide denne gangen også.

Lykke til med avgjørelsen!

Klem

Skrevet

Jeg har aldri hatt abort selv, så jeg kan ikke uttale meg på personlig grunnlag, men jeg har fått forståelse av at de som har tatt abort fordi de følte press utenfra, har angret på det senere. Hvis du selv ønsker å beholde det, tror jeg du kommer til å angre veldig hvis du utfører en abort. Og dette er ikke ment som noen moralsk preken. Jeg er ikke mot abort som sådan.

Skrevet

Jeg skjønner deg har vært i samme situasjon som deg. Da meg og kjæresten hadde vært sammen i fire år ble jeg gravid. Han nektet også for alt i verden, og kom med masse unskyldninger osv... Jeg tok da abort..Jeg slet i flere mnd med depresjoner, og følelser for ham og det ødelagte faktisk nesten forholdet vårt. han slet veldig selv også. det ble slutt men så fant vi ut å prøve igjenn. og vi fikk det fint sammen.

Så ble jeg gravid igjenn 7 mnd senere. Typpen ville fortsatt ta det bort, men jeg nektet denne gangen, orket ikke å gå igjenom det en gang til, ikke fordi han absolutt ikke ville. Nå er jeg 23 uker og vi skal ha en liten gutt i juli. Typen min er helt i 100 og gleder seg kjempe masse, og planlegger alt hehe. han er helt super og vi har det bedre en noen gang sammen.

Det er mangen som har typer som reagerer på samme måte som våre, men ender opp med å bli verdens beste fedre.. Jeg tviler på at han vil forlate deg om du beholder barnet, siden dere har det så bra sammen:)

Det er ditt valg, og du må tenke deg godt om, for uansett hva du velger må du leve med det resten av livet..

Men ikke la han presse deg til Abort. Det er din kropp og ditt valg :)

Mangen klemmer og lykke til, til dere begge.

Skrevet

Hvis du ønsker å beholde barnet, så skal du det!!! Om han forsøker å presse deg til en abort som du antagelig vil slite med i ettertid, er han uansett ikke verdt å fortsette et forhold med. Når man har sex vet man at man kan bli gravid, og da bør man ta ansvar om det skjer. Hadde begge ønsket en abort hadde det vært noe annet.

Lykke til med frøet i magen, beholder du det skal du se sambo snart begynner å glede seg over det også!

Skrevet

les om de her inne som har tatt abort, uten å ville det selv. de sliter fremdeles med depresjoner, anger og tanker på den lille hver eneste dag.

for alt i verden; behold den lille. Om han skulle være så dum å forlate deg, vil jeg si han ikke er mye å samle på. Men jeg tror på den annen side at han vil endre seg, og ikke gå ffra deg.

Når magen din vokser og du begynner å bli mamma...da skal du se han smelter...stå på ditt, og kjemp for barnet deres.

Skrevet

Hvis du ønsker å beholde barnet så gjør du det. Selvsagt må du repektere at han ikke ønsker å ha barn enda, men sett deg ned å fortell han at du ikke kan gjennomføre en abort når du selv ikke ønsker det. Han må også ta ansvar og mest sannsynlig vil han modnes til å bli pappa etterhvert som magen vokser. Vi jenter knytter oss som regel fort til den lille i magen og abort er for de aller fleste en tøff besulttning å ta. Du kommer til å angre hvis du tar det bort pga hva han ønsker, og mest sannsynlig kommer det til å ødelegge forholdet deres. Dette har hendt de aller fleste jeg kjenner som har latt seg overtale til en abort, i løpet av få mnd er forholdet over fordi jenta ikke kan tilgi at han for at han presset og overtalte henne og hun angrer fordi hun lot seg overtale.

Mest sannsynlig vil kjæresten din støtte deg, selv om han kanskje trenger litt tid på å fordøye nyheten. Jeg er heller ikke imot abort så lenge begge er enige at det er det beste.

Lykke til med valget, håper du lytter til deg selv! Det er en fantastisk opplevelse å gå gravid og hvis du velger å beholde går du en utrolig flott og spennende tid i møte. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...