Gå til innhold

Uke 35.Hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem skryter her da?

mener jeg så 3 svar hvor man hadde lagt på seg 1,5 , 3 og 5kilo.

de svarte vel bare på innlegget som alle andre her? ikke så jeg skryt og to av dem var anonyme så jeg aner ikke hvordan dem ser ut engang.

så fort det er noen som nesten ikke har lagt på seg noe så er de plutselig skrytepaver som er stolt av en lav vektoppgang.

og hvordan kan du se at disse menneskene er normalvektige eller overvektige? hva vet du om grunnen til lav vektoppgang hos disse??

den dagen det postes et innlegg her om ei som skryter av sin lave/ikke-eksisterende vektoppgang som i tillegg er tynn/normalvektig så kan du komme med slike svar.

i mellomtiden for å unngå bråk så få man heller skrive: hvor mye har dere gått opp? ikke svar dere som har gått opp under 8kilo for dere er bare en gjeng med skrytepaver som ikke skjønner at det er usunt å gå opp så lite. og dere kommer til å få høre det!!!

la nå folk svare på innlegg her inne uten å bli kalt det ene eller det andre eller at noen legger mer i svaret enn det som faktisk står der.

sist jeg sjekket så var en spade faktisk en spade.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 35: nærmer seg ti kilo nå og er igrunnen fornøyd med det, selv om jeg begynner å merke tyngden. La ikke på meg noe de første fire mnd., pga. kvalme og elendig matlyst, så alt har kommet etter det, mest mellom uke 20 og 30...Har man bare gått opp 1-5 kilo når det nærmer seg, så er det betegnet som sykelig lite - tror mange som legger på seg så minimalt risikerer å bli undersøkt/utspurt/fulgt opp vedr. anoreksia. Ihvertfall har jeg bekjente som har opplevd dette. (samtlige av dem har et komplisert forhold til mat, så det er nok ikke uten grunn at de har blitt satt litt ekstra under lupen). Ut fra det jeg har hørt, så anbefales man på det sterkeste å legge på seg minst 7,5 kilo hvis man klarer. Under dette er ikke ansett som bra for hverken mor eller foster. Slik jeg har forstått det kan det tære hardt på mors krefter og immunforsvar etter fødsel og ikke minst kan det også påvirke evnen til å amme jevnt. Sånn sett er det skremmende hvis det å legge på seg "lite" blir en slags trend.

Skrevet

Uke 34 og 20 kg. Fornøyd med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...