Gå til innhold

Er så glad så glad!!

Anbefalte innlegg

Var til første fødselsforberedende samtale i går på Lillehammer. Hadde haste-KS med første, i narkose, noe jeg opplevde som veldig traumatisk. Min store redsel er å havne i denne situasjonen igjen. Vil helst slippe narkose.

Legen og jeg var så enige om hvordan vi skal legge løpet denne gangen, og jeg føler meg allerede veldig beroliget :-D

Har vært så redd for dette... nå kan jeg gå fødselen i møte, med ro i kropp og sjel :-D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137245412-er-s%C3%A5-glad-s%C3%A5-glad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi håper jeg slipper det. Med dersom det ikke blir modent (ble aldri det sist) så skal jeg ha planlagt KS. Men problemet er spinalbedøvelsen. Jeg vil nemlig helst ikke i narkose, og kan "egentlig ikke" få spinal. Men ser ut til at vi får til en løsning på det likevel, ved å medisinere meg et par dager, slik at spinal kan bli mulig. :-)

Hei.

Kan jeg få lov å spørre deg litt. Du beskriver din første fødsel slik min var og jeg skla nå snart til samtale. Det jeg lurer på; har dere gjort en spsifikk avtale hvor lenge du skal gå å vente på modning før du evt. skal ta keisersnitt? Skal de forsøke å sette deg i gang rundt termin, eller skal du bare vente å se om det brgynner av seg selv. Og har du satt en grense for evt. overtid?

Jeg ble aldri moden sist og gikk 17 dager overtid noe jeg aldri vil oppleve igjen, emn er nå ganske usikker på hva jeg ønsker og hva sykehuset kan love meg.

Kjempfint om du kunne svare meg:)

Hei

Skal prøve å svare så godt jeg kan. Men jeg har flere samtaler igjen før vi har et fastlagt løp, så jeg har ikke sånne helt fullgode svar. For min del dreier det seg om å så langt som mulig unngå å bli lagt i narkose igjen.

Det vi har snakket om til nå er at i uke 38, sånn ca, ønsker legen å sjekke meg for modning. Er det overhodet ikke tegn til modning da, sjekker han meg igjen innen en uke. Fortsatt ikke tegn til modning, vil han anbefale planlagt KS. Utfordringen i min situasjon da, er at jeg må måle trombocytter, for at vi evt kan behandle meg for å få et "anstendig" antall tpk før en spinal-bedøvelse. Det vil si, at dersom tpk er lavere enn ett gitt tall, f.eks 100, får jeg prednisolon noen dager, i håp om at tallet kommer over 100, slik at de kan sette spinal, og et rolig og planlagt KS kan foregå.

Dersom det ER modent, og legen mener det ligger til rette for en normal vaginal fødsel, venter vi og ser. Jeg kommer høyst sannsynlig til å slippe å gå noe særlig over termin. For det første fordi jeg har fødeplass på Lillehammer, for det andre fordi legen min der også har forsket på dødfødsler, og min mor hadde en dødfødsel rett før termin. Således vil jeg nok bli satt igang omtrent på termin, dersom det er modent nok.

I verste fall vil det da kunne bli vaginal fødsel som ender i problemer, og nok et haste-snitt i narkose. Jeg må frem i mot fødselen derfor vurdere sammen med legen hva vi gjør. Jeg fikk klar beskjed om at dersom jeg selv ønsker KS, vil han ikke diskutere det noe videre med meg, da får jeg det. MEN, jeg HAR dog et ønske om å føde vaginalt også. Sitter dermed her og veier for og mot hele tiden.. hehe, er bare halvgått i svangerskapet, så har laaaang tid å tenke på...

Fikk du noen svar??

Annonse

Hvor skal du føde? Han jeg snakket med på Lillehammer var utrolig grei å prate med. Og når man har en opplevelse fra før som vi har, tror jeg de fleste leger er åpne for å legge frem mulighetene på en skikkelig måte. Jeg håper i alle fall det.

Lykke til i alle fall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...