Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Har dere tenkt på at det blir enklere for folk med dårlige hensikter å oppsøke barna/ google dem osv?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Nei. Ikke har jeg tenkt å tenke på det heller. Det får jo være grenser for hvor mye man skal la livet bli styrt av frykt.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Det var da også noe å si... Skal man være nødt til å gi barna sine topp 10 navn hvis man ikke har lyst? Nei det får være grenser.
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Hva faen? Blir sønnen min lettere oppsøkt av folk med dårlige hensikter fordi han har et sjeldent navn? Er du fullstendig på jordet eller? Jeg tror heller ikke overgripere (hvis det var de du mente) sitter å googler sjeldne navn for å finne noen å forgripe seg på. De fleste overgrep gjøres av noen barnet har tillit til. Altså som barnet kjenner, og da betyr vel uansett ikke navnet noe. "Mai gad"
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Noen går inn for å finne navn som er helt unike, men det kan være ulemper med dette også. Feks. er det mange barnehager som legger ut bilder av barn med navn under, dersom det der er et barn med et unikt navn vil det være ganske lett å finne om uvedkomne vil det. Når barnet selv kan legge ut ting på nettet, eller andre legge ut ting om barnet, blir det også mye lettere å finne med et uvanlig navn. Men faren er kanskje ikke så stor...
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Man kan reservere seg mot at barnehagen legger ut bilder av barnet på nett. Det har jeg gjort. Legger heller ikke ut bilder selv på nettet hvor barnet er gjenkjennelig, og bruker aldri barnets navn på nettet, men omtaler som "poden", "arvingen" etc.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Det tror jeg er veldig lurt. Men fortsatt vil jo et barn med et unikt navn være noe mer utsatt, feks om de selv legger ut ting på nett som tenåringer eller venner/uvenner legger ut ting med dems navn. Men samtidig er det ganske kjedelig å hete feks Maria Hansen:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Dette er jo et helt latterlig inspill. Jeg gav ungen min et navn bare ca.150 stk har for øyeblikket, og de fleste av dem er over åtti for å si det sånn. Men etternavnet bæres av ca. 30 mennesker, så busemennene hadde noe funnet henne uansett hva jeg hadde kalt henne. Jeg sier meg enig med et tidligere innlegg: Det får være grenser for hvor redde vi skal være for alt som kanskje kan skje. Unnskyld meg, men dette var da rett og slett dustete.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Nei dette ble for dumt. Man skal da kunne gi barna et navn man liker uavhengig om det er på topplisten eller om det er sjeldent! Makan.. Voksne forgriper seg på og kidnapper barn uansett om de heter Mathias Jensen eller Karesius Bottolf Hottentott. I barnehagen jeg jobber er vi flittige med å legge ut bilder av barna. (Bortsett fra de som det ikke er gitt tillatelse til å legge ut bilder av, selvfølgeilig.) Vi har mange fine bilder på hjemmesiden, men vi har en streng regel om at barnas navn ikke skal nevnes under noen omstendigheter. Vi skriver en liten komentar til hvert bilde, men uten navn på barnet/barna ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå