Gå til innhold

Virker ikke Karboblokker?


Lissi♥♥♥♥

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

 

Jeg er en dame på 43 som nå prøver å bli kvitt overflødig fett etter 3. fødsel. Har lagt på meg 18-20 kg under hver graviditet. Fødte 13/6-07 og ble kvitt 16 av 18 svangerskapskilo i løpet av 3 måneder (amming + jogging). Deretter har vekta stått bom stille det neste halve året. Trener mindre om vinteren grunnet mørke og dårlig vær..

 

Har diagnose PCOS, og tenkte at da kunne kanskje Karboblokker ta vekta mi enda mer ned. Har tygget tablettene i 4 uker nå uten å oppnå vektnedgang eller smalere midje. Produserer 1/2 l morsmelk i døgnet. Går tur ca 1/2 time hver dag. Løper 2 mil i løpet av lør/sønd.

 

Er 168 cm og veier 67 kg. Normalvekt før første graviditet 57 kg. Ønsker å redusere vekten til ca 59-60 kg, men klarer det ikke uten svært intensiv jogging som er vanskelig med tre små barn, jobb etc. Liker ikke å "sulte" meg eller miste muskelmassen.

 

Er det andre som har prøvd Karboblokker og funnet at denne ikke virker? Kan det være at Glucophage vil virke bedre? Liker ikke dietter, blir lei og "sprekker" etter noen uker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karboblokker hjelper kun på karbohydreter... Har man lite eller normalt % av karbohydrater i kosten vil man ikke ha så stort utbytte av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Ja, jeg vet at det skal blokkere noe av opptaket av karbohydrater. Spiser frokostblanding, 4 brødskiver samt middag i løpet av en dag. Supplerer med frukt, men liker også veldig godt sjokolade. Syns ikke jeg overspiser, og har lurt på hva det er som gjør at jeg ikke kommer ned i min gamle normalvekt (kanskje alderen??). Håpet derfor at det var karbohydrat-mengden som måtte reduseres. Siden jeg ikke ønsket å redusere matmengden noe særlig virket en slik pille som en enkel løsning, men den funker altså ikke for meg (kanskje finnes ingen enkle løsninger?). Får bare hive meg på noen ekstra treningsturer nå når sommerhalvåret er i gang;) Det er hardt, men det pleier å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...