Gå til innhold

Hva er det med de giftige flaskene? Har dere kjøpt nye flasker`?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bruker de helt vanlige flaskene til min lille Leon og har gjordt det med de andre barna også.syntes expertene maser om gift i ditt og datt bestandig jeg....kun for å gjøre oss foreldre urolige kan det virke som..

det er visst et stoff de tilsetter i plastikken (for å gjøre den fleksibel, tror jeg) dette stoffet avgir giftstoffer v oppvarming (feks koking) som noen mener kan være en "pådriver" til kreft.

det er snakk om å forby dette stoffet innen en del år, men noen forskere vil fremskynde dette, og gjøre det ulovlig snarest mulig.

barnevognhuset selger flasker og smokker, (vi prøvde de smokkene, men de er litt små, så sara får halve smokken i munnen på en gang, når hun gaper..litt skummelt!)

vi skal bestille natursmokker på nett istedenfor.

sara bruker flaske minst en gang om dagen, og smokk hele tiden, så vi har kjøpt inn litt! men "hønefar" er den som er mest opphengt i dette!

Annonse

Har jeg ikke ofret det en tanke!

Vi bruker mye smokk og endel flaske. Kommer ikke til å kjøpe nye.

Synes det er litt vel hysterisk. Alt er jo farlig nå til dags...

Er heller ikke typen som kuttet ut muggost og spekeskinke og alt anna godt i svangerskapet hller da! ;)

ja, det er lett å bli hysterisk!

ang muggoster og skinke; det blir jo født barn i frankrike og italia, også! ;) og de spiser vell mer enn oss, tenker jeg!

og samboern min er en av de litt vell forsiktige! nå får jeg heller ikke lov å tenne lys!!!! visstnok får barn astma og luftveisirritasjon av partiklene fra lyset....huff...håper han roer seg ned snart... begynner å gå meg på nervene!!! ;)

Annonse

http://stera.no/matogstelleutstyr.htm

Vi har 2 av disse flaskene. De kjøpte vi fordi vi leste i et blad at de var de eneste flaskene uten bisfenol-A. Tror det hadde noe med når flaksen ble varmet opp, men klarer ikke å huske nå. Ammetåke! ;p

Det er kjent at Bisfenol A som blant annet brukes i tåteflasker kan ha alvorlige helsemessige konsekvenser for barna. Bisfenol A løses lett opp i vann (melk). Etter hvert som de tradisjonelle tåteflaskene slites under bruk vil Bisfenol A kunne migrere fra flasken og over til det barnet drikker. Det er påvist at Bisfenol A blant annet påvirker pattedyrs forplantningsevne. Dette ligger til grunn for at Miljøvernmyndighetene nå ønsker å forby Bisfenol A og flere andre miljøgifter i forbrukerprodukter innen 2010. Denne målsetningen fremkommer i en rekke stortingsmeldinger, se eventuelt regjeringen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...