Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres mening om dette?

Jeg har et barn fra før som har kun mitt etternavn.

Jeg kommer ikke til å fjerne mitt etternavn, muligens ta hans etternavn i tilegg, men usikkert.

Hvilket etternavn skal barnet ha?

Begge? Eller bare mitt?

Hvis begge, hvilke rekkefølge...? Klinger veldig bra unasett rekkefølge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min fikk mitt etternavn som mellomnavn, og farens som sitt etternavn, mest fordi hans navn var sjeldent, mens mitt er et sen-navn.

Så giftet jeg meg med en ny mann, og tok hans etternavn som mitt mellomnavn. Når vi får barn, får de hans etternavn, og bare det. Det er langt og særegent, og står best alene. Og jeg føler jeg har navnelinken siden jeg har det som mellomnavn.

Det var min vurdering.

Skrevet

Mine barn skal få barnefars etternavn har jeg og sambo bestemt sammen. Men i ditt tilfelle så ville jeg valgt begge etternavnene deres, slik h*n får et "forhold" til pappaen og hans navn, men også at storebror/søster ikke føler seg utenfor.. (?) Var iallefall sånn jeg tenkte var best :-) Men du må jo snakke med han du er sammen med, og bestemme dette i fellesskap.

Skrevet

Tenker at det mest praktiske i ditt tilfelle er like etternavn på barna. Altså ditt etternavn på barn nr. to også, og evt. med hans etternavn som mellomnavn.

Skrevet

Gi barna bare ditt etternavn! Jeg tror det er bra for barna med likt etternanv, dette vil knytte de sammen. Jeg synes også det er en utrolig dårlig ordning å gi barn flere enn et etternavn!

Skrevet

Hvis det barnet du har fra før har en annen far, synes jeg det er greit å ha forskjellige etternavn. Har de samme far, synes jeg man bør ha samme etternavn på ungene.

Har du tenkt å gifte deg med barnefaren og ta hans etternavn i tillegg, bør du gi ungen farens etternavn, evnt ditt etternavn og så farens. Synes det ser best ut om man har noenlunde samme etternavn i familien...

Skrevet

Dummeste jeg har hørt at det er en dårlig ordning å gi barna mer enn et etternavn!

Jeg har en datter fra tidligere forhold som både har mitt og barnefars etternavn.Det samme blir det med barnet som kommer nå med min nye samboer,hun får også både mitt og barnefars etternavn.

Da syntes jeg iallefall det er bedre med to like mellomnavn enn tre helt forskjellige etternavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...