Gå til innhold

Hei og hå alle tromsøjenter :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ligger jeg på UNN så de kan følge med på mitt høye blodtrykk. Har fått mild blodtrykkssenkende medisin nå i kveld og skal vurderes videre om hva de skal gjøre i morgen.

Alle blodprøver er fine, og jeg har ikke andre symptomer på svangerskapsforgiftning, men de hadde ikke lyst at jeg skulle gå så lenge med høyt blodtrykk siden vi er kommet såpass langt. Så legen sa det kunne bli aktuelt å sette i gang fødselen etterhvert. Skal visst uansett undersøkes i morgen om det er modent og lignende...

Var på ultralyd nå i kveld, gutten har det fint og er forventet å bli litt over gjennomsniottet stor :)

Klem herfra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Ane :) Så bra at du e innlagt og at dæm passe på dæ! Og veldig bra at du ikke har andre symptoma på svangerskapsforgiftning! Æ skal te legen idag for å sjekke om æ har det, krysse fingran for at æ også bare har høyt blodtrykk! Igår når æ skulle ta bussen te BIM-treffet opplevd æ et veldig ubehagelig anfall av svimmelhet, pustevanska, synsforstyrrelsa, vondt i hodet og spydde som en gris når æ kom heim... Måtte bare ta taxi så æ kom mæ heim. Ekkelt. Vet ikke om det har sammenheng med at blodtrykket e høyt eller om det va nå anna som skjedd.

Du må ha masse lykke te med fødselen når den tid kommer =) Du e vel klar for det du? Bli sikkert kjempefint å ha den lille gutten i armene og ute av kroppen!

Klem

Skrevet

Ja, skal bli deilig å få han ut :) Jeg sitter med meina høyt og slapper av, venter på hva de har å si her borte i løpet av dagen... Det er rart med det, hvor mye venting det egentlig går i...

Håper at alt er bra med deg i dag, og at du ikke får konstatert svangerskaqpsforgiftning. Det er vel sånn at endel av de symptomene du beskriven KAN være sammenhengende med svangerskapsforgiftning, men dette finner legene ut av..

Lykke til i dag da :) Klem herfra

Skrevet

ønske dæ lykke til ane :)

-ida-

Skrevet

Hei Ane, slitsomt med høytblodtrykk, men du har jo kommet nært termin så du er kanskje ferdig med å gå gravid... :) Håper du har fått en av de super koselige legene på UNN. Jeg hadde Christian Widnes, og det var jeg veldig glad for. Hils om du treffer på han. Så flott at gutten har det bra, det er jo godt tegn. Lykke til videre, gleder meg til trille tur med dere. Vi er først klar om tre ukers tid, vi har nemlig husarrest i minst fire uker. Sondre må skjermes fra omverden en liten stund før vi kan hive oss med på kafe og lange trilleturer. Ellers er han en lett unge som spiser masse. I går veide han hele 2930g, og er i dag allerede 1 mnd.

Klem fra Cathrine

Skrevet

Tenk så fort det går ja :) Det er fantastisk med disse herlige små. Godt å høre at Sondre vokser og trives.

Christian Widnes er kjempetrivelig, han har jeg vært til på ekstra ultralyd og det var han vi traff på i går også. :) Skal huske på å hilse om jeg treffer han igjen.

Undersøkelsene i dag viste at jeg ikke er moden enda, så da vil de ikke sette i gang fødselen, men jeg blir værende på sykehuset, og har begynt på blodtrykksdempende medisiner. Så får vi se hva tiden bringer :) Heldigvis nært termin uansett, så snart får vi ha han her ute samen med oss. :) Kjenner jeg blir misunnelig av å høre på huyn ene dama som ligger her nedi gangen og føder... Jeg vil også! :)

Skrevet

skjer fortn nokk, men lyke til siste sprinten,

tenkerr på på dåkk, klem mats jesper og lyanne

Skrevet

Hei Ane.

Håper alt står bra til med dæ.

Ligg du på fødeavd. eller?? Æ skal sikkert en tur på sykehuset imårra å hilse på ei venninna. Kanskje æ kan stikke innom dæ oxo.

Klæm fra Laila og Tina

Skrevet

Jada, bare å stikke innom om du har overskudd til det. Ligg på fødeavdelinga ja, og kooose mæ :)

Skrevet

Sendte dæ akkurat meld Ane, før æ oppdaga at du holder oss oppdatert her inne! Så flott! E jo SÅ spennanes å høre kordan det går! Dokker blir no tatt gått vare på!

Kordan e d med dokk andre jente? E du kommet hjem fra sykehuset Lyanne?

June, kordan går det med dæ?

Dokker må bare skrike ut om d e noen som vil ha besøk, æ har ikke så mye å gjøre om dagan=) anna enn å vente...=)

Skrevet

Fint at du kom med oppdatering Ane. Du kom jo ikkje tilbake på treffet, så va spent på utfallet hos legen.

Masse lykke til:)

Her e det ennu to mnd igjen...

Skrevet

Hei Ane..

Godt å høre at du e i di beste hender:) Spennanes, snart har du lillegutt i arman dine. Du har nåkka helt fantastisk i vente;)

glede mæ til å treffe dæ å lillegutt på beibitreff:) Lykke til med fødseln, d går så fint så:)

Stor klem fra Iselin & Luna

Skrevet

Ja, æ har allerede starta å vente, men det e jo veeeldig tidlig! Håpe æ slipp å bli innlagt på sykehuset, det høres så kjedelig ut! Men du får no slappa av og forhåpentligvis kosa dæ med godt lesestoff og sånt mens du vente no da. Slipp å tenk på husarbeid og sånne ting. =)

Alt står bra til her! E litt svimmel av og til, men blodtrykket hadd heldigvis stabilisert sæ. Hadde proteiner i urinen og ødemer så skal på ny kontroll om to uker for å sjekke. Legen nevnte føden dersom jeg fortsatt hadde høyt blodtrykk, men det senka sæ heldigvis! Glad for det!

Skrevet

GravidTone:Godt å høre at det er bra med deg. :)

Her er ståa mye den samme, men blodtrykksmedisinene senker ikke trykket så mye... Så her ligger jeg, og venter og ser og håper kroppen holder på med intensiv modning på egenhånd :)

Takk for besøk i dag Ingunn og Laila m/lille Tina, koselig :)

Skrevet

Heia Ane:) Ville bare ønske dæ lykke til, og du e nok i de beste hender ja:) Glede mæ til å møte dæ og lille nurket om kanskje ikkje så lenge!:)

Klæm fra Tone og Sofie!:)

Skrevet

Hei og hopp alle sammen! I dag va blodtrykket såpass lavt at dem sendte mæ hjem. :) Skal tilbake på kontroll på søndag og om alt e fint da skal æ følges opp av fødepol. :) Godt å komme hjem etter urolige netter med mye folk på rommet :)

Bruker fortsatt blodtrykksmedisin og håper det e nok til å holde ting stabilt. Håpe æ kommer mæ en tur på treff på mandagen.

Dem e utrolig hyggelig og flink bortpå føden, så æ har følt mæ godt tatt vare på disse dagan :) God helg til alle sammen!

Klem fra Ane

Skrevet

Hei, så bra :) Håpe du får te å komme på treffet på mandag, æ har også store planer om å komme meg dit! Vi snakkes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...