Gå til innhold

glukosebelastningstest i morgen

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

og det må jeg si at jeg IKKE gleder meg til. Har hatt masse mageknipe og kastet opp i dag, JA DA omgangsjuken igjen. Har heldigvis gitt seg i løpet av kvelden, men føler meg fortsatt uggen!

Ser ikke frem til å drikke sukkervann i morgen egentlig :-(

MEN bare jeg får gjort det i morgen så er jeg ferdig med det forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137241964-glukosebelastningstest-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg føler med deg! Det er en veldig uggen test... I allefall om formen ikke er på topp fra før!

Jeg har vært på en test, og skal på en til, gleder meg på ingen måte!

Og det som er så kjipt er at jeg gjør det fordi jeg er med på et prosjekt, så jeg får ikke vite svaret en gang.

Testen i seg selv er grei nok, men jeg fikk migrene av å sitte sånn litt anspent i timesvis. Tilslutt fikk jeg hodepinetabletter, men da hadde allerede migrena satt seg. Ta med et par paracet, og noe ok å lese på- det er mitt tips til deg.

Lykke til!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Da er testen ferdig og jeg har fått spist og slappet litt av hjemme etterpå.

Jeg hadde med meg ei bok så tiden gikk ganske kjapt faktisk, selv om jeg holdt på å sovne et par ganger på venterommet der :-) De har en ganske god sofa...

Ble skikkelig kvalm jeg da, men klart å unngå å kaste opp. Legesekretæren var ikke helt sikker på hva verdien burde ligge på, men mente at så lenge den holdt seg under 10 så skulle det være i orden. Legen var syk så fikk ikke spurt han desverre....

Startet på 6,0 før jeg drakk sukkervannet og var på 9,9 etterpå. Skal være innenfor normalen da vel :-)

Annonse

Hei

Har også tatt teste, og fikk verdier på 10.4 og det var veldig høyt. Måtte til spesialist for å lære å ta blodsukkeret for å holde det i sjakk. Ellers blir det oftere kontroller og de passer på at ikke babyen blir for stor til fødselen. Mye styr med det. Jeg fikk konstantert svangerskap diabetes. Så jeg ville ha ringt legen å fått vite litt mer. Jeg må leve som diabetiker resten av svangerskapet, men det går greit. Det finnnes mye sukkerfritt i butikkene for tiden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...