Gå til innhold

Hvor mye interesse viser han??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min er mye mindre interessert denne gang enn sist (dette er 2.gang). Men jeg forstår han på en måte også, for jeg har plagdes en del dette svangerskapet og klaget mye på alt og alle, og p.g.a bekkenløsning har han måttet ta på seg myyyyye mer her hjemme i tillegg til at han er sisteårsstudent.

Jeg vet at han gleder seg, men han er sliten og stressa og da skjønner jeg at han trenger å slappe av alene på sofaen av og til, eller være hjemme og hvile mens jeg er hos jordmor f.eks.

Kan vel telle på en hånd hvor mange ganger han har kjent spark utenpå magen min, selv om jenta sparker masse og har gjort det siden før jul, men det er vel ikke like stort når han har vært gjennom det før. Han kjenner det ikke på samme måten som jeg når hun sparker.

Han har heller ikke snakket noe særlig til magen, men akkurat nå for tiden er jeg selv også så stressa i forhold til skole og alt at jeg nesten ikke orker prate så mye til magen jeg heller... Desverre.

Blir nok helt annerledes til sommeren når hun er ute hos oss og vi har sommerferie!

Lese om graviditet gjør han ikke, og han spør heller ikke så mye, men som sagt har vi begge vanvittig mye annen litteratur å lese på nå frem til fødselen. Han lytter og svarer når jeg av og til forteller hvor stor babyen er og hva nytt som skjer:-)

Bare ikke mas om at han skal vise mer interesse, eller beskyld han for noe før du vet hvorfor det er sånn. Prøv å få til en samtale en gang for å finne ut om det er noe som plager han, noe han stresser med, sliter med osv. Du har helt sikkert en anelse om hvorfor han ikke viser like mye interesse, hvis du tenker etter...

Stooooor forskjell fra første gang her i hvert fall! Tror nesten ikke han har spurt om noe som helst denne gangen.. Virker som han bryr seg fint lite om hele graviditeten, men jeg vet han gleder seg til babyen kommer ut. Han sier selv det er nokså abstrakt for ham ennå, selv om jeg nå er i 3. tri! (Treig fyr) Men det bekymrer meg ikke. Han er en fantastisk far for barnet vi allerede har, og jeg er hundre prosent sikker på at han vil bli det denne gangen også. Så alt vel her, selv om jeg får betraktelig mindre oppmerksomhet og omsorg fra ham i denne runden.

Han har vist litt mindre interesse denne gangen. Men han er flink med gutten vi har da. Denne graviditeten var ikke planlagt og selvfølgelig ble jeg kvalm, trøtt osv denne gangen. Følelsene mine har heller ikke hengt helt med. Så jeg har vel følt meg litt mer alene på sett og vis. Jeg tok det opp med ham her, og det ble litt b edre.

Skjønner at det er vanskelig å henge med for pappaene. De kjenner ikke alt det som vi kjenner!

Skulle ønske at han var mer ivrig med navneforslag da!

Hei.....

Jeg leser innlegget ditt og de svarene du har fått, og ser at jeg er kjempeheldig. Jeg har en mann som er veldig interessert i svangerskapet og den utviklingen som skjer med barnet. Han er ofte inne og leser om hva som har skjedd og hva som skal skje i utviklingsfasen i svangerskapet. Får stadig tilbakemelding om hva han har lest, eller spm om jeg har lest det samme. Han er med på hver eneste svangerskapskontroll og en kjempefin opplevelse. Han sier selv at han får en større del av graviditeten. Samtidig som han får mulighet til å stille spm til jordmor som han lurer på. Vi snakker alltid åpent om det som har skjedd mellom hver kontroll og det som vi snakket om hos jordmor.

Jeg er nå i uke 32 og kjenner masse liv. Det er helt vanlig for han å komme til meg og legge hode eller en hånd på magen for å dele den opplevelsen sammen med meg. Vi legger oss samtidig stort sett, og da er det naturlig for han å kjenne på magen og det livet som er der før han sovner. Dette skjer hver dag.. Jeg syns det er deilig at han er så opptatt av svangerskapet, viser interesse.

Du skriver og at følelsene dine ikke har vært helt med. De har ikke vært helt med hos meg heller. Gikk mange dager uten søvn osv. Det er frustrerende både for meg og han. Men han er enestående, stiller opp og jeg får slappe av og sove så mye jeg orker. Da gikk det ikke lenge før jeg var på normalen igjen.

Jeg tror at det er viktig med åpenhet rundt det som skjer med deg i svangerskapet. Prøv å fortelle han hva du føler og vis han forståelse for at det kan være vanskelig for han og. Det er viktig at mannen blir involvert i svangerskapet, slik at han føler at han er en del av det. Det er ikke bare kvinnens gode. Prøv å få han med på svangerskapskontroll. Det er en kjempefin opplevelse. Fordi han får ta del i det som skjer, og ikke minst får han høre hjertelyden. Det blir ikke det samme om du forteller hva som har skjedd. Tror det er vanskleigere for menn og sette seg inn i det som blir fortalt fordi det er så fjernt. Min mann syns han kom nærmere, og fikk en større del av svangerskapet da han fikk høre hjertelyden første gangen. Han kan snakke om det enda, hvor deilig det var.

Det var min mann som tok den største delen i å finne navn. Riktignok vet vi hva vi får og da er det lettere å fokusere på det.

Han ringer meg hver dag og lurer på om jeg har det bra. Han gjør alt for meg for at svangerskapet skal bli lettest mulig for meg.

Ønsker deg lykke til. Håper han vil ta større del av svangerskapet deres og at han vil være med deg på din neste kontroll.

(Skal på neste kontroll på mandag og han gleder seg allerede)

Annonse

Oj, du er jammen heldig. Min er veldig gla i de vi har, men som han sier, skjønner det liksom ikke før babyen er ute.. Det har han ikke gjort 1. og 2. gangen heller da. Men så er det han som gråter på fødestua da, når det virkelig går opp at det var en baby vi skulle få.. Hehe

Er saman med ein som er 1.gangs. Eg sjølv er 2.gangs. Han er ikkje noko særleg interessert nei. Han skjøner ikkje kor trøtt og sliten eg er i svangerskapet. Er i 1.trimester enno. Vi bur ikkje saman enno. Om det blir noko enno veit eg nok ikkje. Begynner å miste følelser for han. Vi skal treffast til helga igjen. Så eg lurer på korleis det går....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...