Gå til innhold

Blodprøve???? Graviditetstest hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Som dere ser er jeg på rugedag 12. Jeg leser her inne at mange er satt opp på blodprøve for å sjekke om en er gravid. Hvorfor får noen det tilbudet? Jeg fikk bare beskjed jeg om å ta en graviditetstest hjemme 14 dager etter innsetting, men ingenting om blodprøve.

Noen grunn? Lurer.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både Riksen og AVA har obl. blodprøve på dag 14 etter uttak, og det er jeg veldig glad for - selv om jeg også har hjemmetestet samme dag som bl.prøve for å "psyke meg opp" til resultatet.

Vet ikke hvorfor det er forskjell fra klinikk til klinikk, det har kanskje med økonomi å gjøre?

Skrevet

Tusen takk for svaret :)

Ja, det er mulig det er no med økonomi å gjøre. Ikke vet jeg. men synes det hadde vært greit egentlig om alle fikk det tilbudet jeg da. En ekstra trygghet liksom om svaret er positivt.

Men men....

Skrevet

Det går jo an å dra til fastlegen for å ta blodprøve. Det kommer jeg til å gjøre.

Skrevet

Jeg skal ta hjemmetest. Bor for langt fra sykehuset :-) Ellers kan du jo bare kontakte fastlegen.

Skrevet

Joda det kan jeg vel alltids gjøre, men.... tar ny test i morgen jeg bare for å se, så jeg føler meg vel trygg nok på det sånn sett.

Men ringer dere fastlegen uansett med engang dere har tatt testen? Om den er positiv selvsagt.

Jeg ringte bare klinikken jeg og fikk time der til første ul. Etter det skal jeg til en som bor i nabobyen.

Bare lurer liksom. Er vel ikke no vits sånn sett før etter første ul da (jeg er da i uke 10 mener jeg det blir når jeg skal på første ul på klinikken)........ Vet ikke hvordan det helt fungerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...