Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk deg selv...hva ville DU likt at ungene dine hadde spist i barnehagen når det er bursdager. tenk deg at ALLE barna tar med seg kake, pølse osv. når de har bursdag. Det blir fort MYE søtt.

På den annen side vil en jo ikke skille seg ut ved at mamman til Fredrik har bare sånn dårlig bursdagsmat.... for desverre forbinder ungene bursdagsmat med pølser, gele og sjokoladekake.

Hør med de ansatt hva som er vanlig og "tillatt" å ta med seg, og så legger du deg på den linja.

Jeg hadde laget grove rundstykker (ikke kjøperundstykker, men kanskje slike ferdig pakker som en kan bake selv, eller bake fra egen oppskrift) med banan under og en liten geleklump oppå :-)

Da blir det noe med mat i, sunt og så litt søtt da. Si iallefall til barnehagen at dette i så fall kan være lunchen deres siden de blir mette på rundstykker.....

GODT er det iallefall :-)

Først ville jeg hørt med barnehagen om det er noen met matallergi der.

Lilllegutt kan aldri spise av bursdagskakene av den grunn. Hadde blitt kjempeglad om noen hadde tatt hensyn til han også.

Når det er sakt så er Toro sine muffins og langpannesjokoladekake glutenfrie, kjempegode og enkle å lage.

Takker for tips! :) Har smakt Toro sine muffins og veldig fornøgd med dei. Barnehagepersonalet nemnte opp ein del ting man kunne ha med som f.eks. pølse og brød, is, muffins,sjokoladekake. Så vurderer pølse og brød for da blir det ein slags lunsj (trur ikkje det er allergier i barnehagen, meiner å ha høyrt det, men greitt å ta omsyn til alle). Og evt. is, så blir det litt kos også. :)

Jeg kjøpte bringebær, jordbær og blåbær (ja, midt på vinteren ;)) og store begre med vanilje yougurt. Ble en stooor hit! Både blant personalet og de andre barna.

Det finnes frosne bær i frysedisken, bare å ta de ut av fryseren kvelden før- funker fint det også!

Langpanne-sjokoladekake er safe. Vi hadde også med ostekake en gang etter juniors ønske, og det ble kjempesuksess :) Den er av den syrlige typen og vi pynten den med gelè på toppen. Trodde egentlig ikke at det var noe alle barna ville like, men den hadde gått ned på høykant iflg barnehagepersonalet.

Velg noe som du vet datteren din liker, og hør litt med barnehagen om de foretrekker noe uten sukker, om det er barn med allergi der osv.

I barnehagen til sønnen min er det også veldig stas når noen har med is (pinne-is) eller muffins.

Når det gjelder sukker/ikke sukker mener jeg det får være opp til barnehagen om de er en sukkerfri barnehage eller ikke. Er de det er saken grei, er de det ikke, og barnet ditt ønsker å ha med kake, ser jeg ikke det store problemet i det :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...