Gå til innhold

seteleie..

1+2=3barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er 34+2 idag. Var på kontroll for 3 uker siden og da lå frøkna i sete, og gutten lå p åtvers. Skal på ny kontroll på fredag, og da blir det jo spennende å se. Men jeg tror hun fortsatt ligger i sete, hun ligger garantert ikke i hodeleie. Legen mener at de kan snu seg inntil uke 36, men vi får se. Etter som jeg forstår sykehuset er det utelukket å føde tvillinger med tv1 i sete, og det gjør jeg bare ikke heller. Har ikke diskutert fødsel enda, men det skal jeg til fredag. Nå vil jeg vite hva han tenker. Jeg har inegenting imot ks, hadde et helvete av en fødsel sist. Og her setter de igang fødsel rundt uke 38 når det er tvillinger, og jeg ble satt igang sist og det er helt uaktuelt for meg.

Jeg har igrunnen ikke bekymra meg for fødselen, slipper jo ikke unna likevel:) Men skjønner deg godt siden du ikke vil ha ks. Håper de snur seg!!

Lykke til!

Har nettopp kommet hjem med tvillingene mine. Dere kan lese om det i innlegget mitt om dere vil. Jeg fødte begge i sete og det gikk kjempefint. De var ikke så store, men det er ikke jeg heller ;).

Ikke tok selve utdrivningsfasen lang tid heller. Jeg presset i ca 1 time og guttene kom med 12 min. mellomrom (nr. to ble egentlig dratt ut etter foten, for jeg mistet litt av riene.. )

Jeg var også bekymret for seteleie, men det var aldri aktuelt å snakke om KS engang. Det var også det siste jeg ville. Legene gjorde en fantastisk jobb, legen som tok i mot var faktisk under opplæring, men hun hadde med seg to andre leger så jeg følte meg trygg hele veien. Fødselen ble for meg en positiv opplevelse takket være alle de dyktige folkene rundt meg.

her setter de i gang i uke 39 sier gynekologen min... på haukeland.. og han sier at så lenge man har født før så skulle det ikke være noe problem å føde begge i sete.. men syntes det høres så skremmende og hardt ut....

for ved vanlig fødsel får man liksom en pustepause og litt hjelp etter hodet er kommet ut.. men med sete ser jeg liksom for meg at alt må presses ut før man kan ta en pust i nakken.. og det føler jeg på meg at er ganske tøft ettersom jeg allerede nå føler meg ganske sliten...

har født før og har en sønn på 3 år.. så har helst lyst å unngå ks for da vil det kanskje gå lengre tid før jeg kommer meg til hektene igjen og det vil da gå utover min sønn..

men man har jo ikke garanti for noe... gjør selvsagt det som er best for tvillingen.. men verken ks eller sete frister.. heheh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...