Gå til innhold

Omregning, ml-mg...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja det er en krafitig dose ibux jeg har de 600 mg på resept.

Om det er PARACETAMOL så tilsvarer det "1,5 voksenpille"

er det ibuprofen(ibux) tilsvarer det som hun over nevner nesten 4 gagner en voksenpille (det er vanligst med 200mg tabletter m ibux)

Du bør dobbeltskjekke hva hun skal ha før du gir henne!

Har vært å kjøpt Paracet stikkpiller. Hun skal ha 2 1/2 stikkpille/ 750 mg én time før operasjonen i morgen. Syntes 2 1/2 stikkpille hørtes mye ut (har jo ikke store rumpa...), men i forhold til 7 1/2 måleskje, så ble d stikkpiller.

Annonse

Det var bra du har gjort det. Ibux og paracet inneholder ikke samme virkestoffet så du kan ikke bare si hun skal ha 750 mg ibux i stedet for paracet. Det blir ALT for mye. Skulle hatt stikkpiller med sterkere dose paracet så du slipper å gi så mange. Men du kan kanskje gi dem med noen minutter mellomrom. De smelter ganske fort tror jeg.

Men for gudsskyld for denne gangen og fremtiden Det er STOR forskjell på ibux og paracet!

For det første er doseringen forskellig og for det andre er virkemiddelet forskjellig Det må ikke sammenblandes!!!!!

det kunne vært farlig for henne om du hadde gitt henne 7,5 måleskje med ibux!!!!!

HALLO!!!

Nei, for da hadde jeg sikkert ikke kjøpt Paracet heller?

Og hvis det har noe å si for deg, så var det allerede i hus før jeg leste svarene jeg hadde fått her. Herremin...

Får vel heller fortsette å lese alle innleggene om slimpropp, symptomer, vogner og sykehusbag'en i steden for å stille et spørsmål her inne...

Sorry, men ble litt stressa av at det liksom ikke så ut som om du forsto. Lest så innlegget du /dere hadde på den andre tråden (1,2,3!!)

der kom det litt bedre frem

Du må jo fortsette å være her og lese og skrive og det er jo akkurat sånne spørsmål som du kommer med som er viktige og bra at du stiller.

Sorry som sagt, men ble stressa.

Ja ikke vær sur da og lykke til med oprasjonen!:)

Er du sikker på at du skal gi henne dette selv, skal hun opereres på sykehuset bruker de å gi det som trengs når du kommer dit. Har selv hatt to småbarn til dagkirurgi. Har du ikke fått det skriftlig fra de som skal operere henne ville jeg ha dobbelsjekket om du skal gi noe på forhånd selv.

I brevet jeg fikk fra Aleris, står det:

MEDISINERING:

For barn er det egen smertebehandling. Alle barn skal ta PARACET 1 TIME FØR OPERASJONEN. Hvor mye, er avhengig av barnets vekt (se nedenforstående skjema). Dette er en engangsdose før operasjonen, og er derfor noe større enn det som anbefales bak på eska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...