Gå til innhold

Utskrapning vs medisinsk abort.??? fordeler/ulemper??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt MA og fikk utskrapning. Jeg kunne ikke tenkte meg å ta medisinsk abort.... Etter hva jeg kan skjønne vil man da få sammentrekninger/ sterke smerter og blø mye mer. Det vil selvfølgelig også komme koagler, foster- og livmorslimhinnerester..... jeg antar også at man vil blø mye lenger enn ved en utskrapning. Etter min utskrapning har jeg ikke merket noenting til smerter. Jeg har ikke blødd noe heller; litt brun utflod, men det holder lenge med et truseinnlegg....

Jeg er enig med 'anonym'. Jeg har ikke prøvd medisinsk abort mer enn å få 'riepiller' etter at livmora lukket seg for tidlig etter en utskrapning. Jeg har hatt to av de. Men jeg for min del syns det var greit (tross alt) med utskrapning. Narkosen er fin, ikke noe plager etterpå. også slipper man den lange prossessen med blødning, smerter osv. Det må være psykisk tøffere forestiller jeg meg. De smertene jeg fikk av 'riepillene' var ikke morsomme, og da er de sikkert ikke bedre hvis man skal støte ut et foster, og ikke bare væske...

Jeg har hatt mye og store blødninger i snart 3 uker. Sterke menssmerter (jeg er bortskjemt med lite menssmerter til vanlig). Syntes det var tøfft å vente og vite at jeg bar mitt døde barn de dagene før jeg skulle få de siste tablettene. Gruet meg fryktelig til å inn på sykehuset og "fø" ut fosteret... Hvis det sjer flere ganger med meg (noe jeg hååååååååper av hele mitt hjerte at jeg slipper - har brukt opp uflaksen min nå synes jeg....) skal jeg kreve utskrapning. Dette til tross for at legen anbefalte med. abort fordi det var bedre for kroppen...

sånn helsemessig vet jeg ikke hva som er best.

men jeg vil også tro at smertemessig og følelsesmessig er utskraping det enkleste.

selv hadde jeg en spontanabort i uke 14 og jeg hadde allerede abortert veldig mye før jeg ble lagt inn på sykehuset, og fikk resten ut med utskraping, så jeg gikk ikke glipp av smertene, men hvis det hadde blitt oppdager tidligere kunne jeg jo kanskje sluppet å ha det så vondt den natta? jeg vet ikke. Fosteret hadde jo vært død en stund før jeg aborterte, men det er kanskje vanlig å prøve å få mesteparten til å komme ut av seg selv???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...