Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 vi har nettopp fått vite at vi skal ha en liten jente, noe som skulle gjøre det å finne navn litt lettere, men det hjalp ikke så veldig.. pappa er brasiliansk og jeg er norsk, så noe som passer i begge land, det må være et ganske kort navn (mange etternavn...), og heller ikke vanskelig å uttale... mange ting å forholde seg til!! noen som har noen forslag??
Tyra85 Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Jeg syns disse vil passe veldig bra: Carmen Maria Alba Cora Luna korte, greie, lette å uttale, og fungerer veldig godt på begge kontinenter.
Vannmann35 Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Masse flotte navn å velge i for dere! Hva med: Sofia Elina Ellie Ana Anna Maria Aida Telma Bianca Stella
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Ella Sofia Sara Jenny Leah Cecilia Isabel Kaya Amy Sienna Milla Sanna Noen du liker?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 ja, mange jeg liker! og mange jeg aldri hadde kommet på å tenke på engang, Elina for eksempel ligger i familien og har blitt vridd til Elise mange ganger, kanskje på tide å bruke originalen? Ellers er Stella kjempefint, og Milla var søtt! Tusen takk, dette hjelper!
Lillelovely Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har en venninne med brasiliansk mor og norsk far, som heter Nora..Hun er mye i Brasil og er glad i navnet sitt tror jeg!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Anna/Ana Marcela Elouisa Flavia Cristina Dina Adriana Iara ( iara altså!) Laura Beatriz Nívia Rosária Ioná Violeta Daniela Valéria Paula Patricia Helena Eugenia Eva Marina Marta Cintia/Cynthia Elisa/Eliza Bianca Célia Blanche Line Mari Plukket ut noen navn jeg syns var fine fra denne brasilianske navnesiden. Riktignok engelske, greske, latinske navn der osv. men dette er navn som jeg vil tro de fleste brasilianere kjenner til? Også navnebetydning der tror jeg, uten at jeg kan noe portugisk.. http://www.mulhervirtual.com.br/nomes/nomes.htm Under mulheres finner du jentenavn.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Du har funnet frem mange! Kjempeflott Vi har iallefall mer å velge i nå, men så utrolig vanskelig det er! Hadde aldri trodd vi skulle slite så mye med å finne et navn vi begge liker..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Oi, jeg kan tenke meg det blir en nydelig lita jente dere får! Syns "blandingsbarn" er så utrolig søte :-) Av navn foreslår jeg Maria, Sofia eller Nathalie/Nathalia. Lykke til!
<3 lykkeliten <3 Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Jeg kjenner ei nydelig jente som er halvt brasiliansk med navnet Victoria. Helt nydelig! Ellers synes jeg Maria Carmen Sofia Tamara er fine navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå