Gå til innhold

jeg er helt lost!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har nettopp fått vite at vi skal ha en liten jente, noe som skulle gjøre det å finne navn litt lettere, men det hjalp ikke så veldig.. pappa er brasiliansk og jeg er norsk, så noe som passer i begge land, det må være et ganske kort navn (mange etternavn...), og heller ikke vanskelig å uttale... mange ting å forholde seg til!! noen som har noen forslag?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns disse vil passe veldig bra:

Carmen

Maria

Alba

Cora

Luna

korte, greie, lette å uttale, og fungerer veldig godt på begge kontinenter.

Skrevet

Masse flotte navn å velge i for dere! Hva med:

Sofia

Elina

Ellie

Ana

Anna

Maria

Aida

Telma

Bianca

Stella

Skrevet

Ella

Sofia

Sara

Jenny

Leah

Cecilia

Isabel

Kaya

Amy

Sienna

Milla

Sanna

Noen du liker?

Skrevet

ja, mange jeg liker! og mange jeg aldri hadde kommet på å tenke på engang, Elina for eksempel ligger i familien og har blitt vridd til Elise mange ganger, kanskje på tide å bruke originalen? Ellers er Stella kjempefint, og Milla var søtt! :) Tusen takk, dette hjelper!

Skrevet

Jeg har en venninne med brasiliansk mor og norsk far, som heter Nora..Hun er mye i Brasil og er glad i navnet sitt tror jeg!

Skrevet

Anna/Ana

Marcela

Elouisa

Flavia

Cristina

Dina

Adriana

Iara ( iara altså!)

Laura

Beatriz

Nívia

Rosária

Ioná

Violeta

Daniela

Valéria

Paula

Patricia

Helena

Eugenia

Eva

Marina

Marta

Cintia/Cynthia

Elisa/Eliza

Bianca

Célia

Blanche

Line

Mari

Plukket ut noen navn jeg syns var fine fra denne brasilianske navnesiden. Riktignok engelske, greske, latinske navn der osv. men dette er navn som jeg vil tro de fleste brasilianere kjenner til? Også navnebetydning der tror jeg, uten at jeg kan noe portugisk..

http://www.mulhervirtual.com.br/nomes/nomes.htm

Under mulheres finner du jentenavn.

Skrevet

Du har funnet frem mange! Kjempeflott :) Vi har iallefall mer å velge i nå, men så utrolig vanskelig det er! Hadde aldri trodd vi skulle slite så mye med å finne et navn vi begge liker..

Skrevet

Oi, jeg kan tenke meg det blir en nydelig lita jente dere får! Syns "blandingsbarn" er så utrolig søte :-) Av navn foreslår jeg Maria, Sofia eller Nathalie/Nathalia. Lykke til!

Skrevet

Jeg kjenner ei nydelig jente som er halvt brasiliansk med navnet Victoria. Helt nydelig! Ellers synes jeg

Maria

Carmen

Sofia

Tamara

er fine navn.

Skrevet

Eva!

andre forlslag er

Alva/Alba

Agnes

Iris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...