Gå til innhold

Sutrete og sover dårligere, kan det være tenner (snart 5mnd)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har gutten min på snart 5mnd vært mer sutrete enn vanlig. Han sover også mye dårligere om natten, våkner mange ganger.

Kan det være tenner? Eller er det alt for tidlig? Er det noe jeg kan se etter for å vudere om det kan være tenner som er på gang?

Han har ikke feber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter fikk sine første to tenner nede når hun var 3mnd.

Det høres ut som det er tenner på gang ja!;) de trenger litt ekstra kos da..

se om det hjelper at du klør litt for ham i gommene med smokken /en babytannbørste eller en bitering. Babytannbørsten til min datter fungerer nesten bedre enn biteringen - hun elsker den når hun klør.

Ellers så glemmer de det ofte når de blir underholdt.

Skrevet

Er det noe i gommene hans jeg kan se etter som tegn på at det kanskje er tenner?

Hvor lang tid tok det hos din datter fra sutringen startet til tennene kom?

Kom 1 tann av gangen eller begge to i samme slengen for henne?

Skrevet

Som oftest så kommer de to tennene nede først - så du kan jo se om det er noe hvitt under i tannkjøttet - kjenn med fingen din bortover i gommen og det er en bitteliten spiss kant som kommer opp?

Eller er gommen like rød og helt lik uten noen antydning til en liten hevelse eller noe, bortover hele veien?

Du kan også klø litt for ham og se hvordan han reagerer, om det var godt? Ville anbefale deg å kjøpe en liten tannbørste ihvertfall - skader ikke å prøve:)

Hvor lang tid husker jeg ikke helt... en uke ca kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...