Gå til innhold

Er alle babyer litt gule i huden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 8 mnd er "gyllen".

Pappan er jo ganske gyllen han òg.. Kanskje blir han litt gul av babymaten? .de med masse gulrøtter..? hmm

Han er ikke gul i øynene, så har ikke gulsott.

Skrevet

Babyen min på 4 måneder er bleik. Kan til nød være litt rød i kinnene etter å ha vært ute eller når hun er varm. Syns aldri hun har hatt gulskjær i huden eller at hun har vært gyllen.

Jeg tror i ditt tilfelle at gulerøttene kan ha noe å si. Evt gener. Gulerøtter inneholder karoten som ved stort inntak kan påvirke hudfargen.

Skrevet

Ja, om de spiser gulerøtter så kan de bli litt "gule". Til og med jeg blir det... ;) Får til og med rødt tiss om jeg spiser litt for mange rødbeter :P

Skrevet

Mini på 9 mnd er heller ikke helt hvit, men litt smågyllen i ansiktet. Tror nok det kan ha med hudtype å gjøre. Eldstemann var også slik mens mellomste var betydlig bleikere. Men vil ikke akkurat kalle det for gult da... Er bilde av ham om du klikker på nicket mitt og går inn på mine bilder, så kan du se selv.

Skrevet

Hmmm, ser nå at han faktisk ser bleik ut på det bilde, hehe... Han er mer gyllen enn det :-)

Skrevet

Alva: Så bilde og forstår hva du mener! Ganske likt godgutten min... litt ekstra gyllen på nesen :)

HI

Skrevet

Ja, ser ut som han har vært litt i solen selv om han ikke har det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...