Gå til innhold

Egypt med baby 6 måneder??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer eller synspunkt...? Er litt skeptisk, da jeg har hørt mye om magesykdom osv..

Holder det å koke vann (som er kjøpt) i vannkokeren eller bør det koke lenger enn dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, dit hadde jeg aldri reist med en liten baby. De har en voldsom bakerieflora som ikke er lik vår på noe vis. Rensligheten er det så som så med har jeg inntrykk av også. Da mannen min og jeg var der ble vi veldig syke begge to, og vi hadde inntrykk av at de fleste ble magesyke. Du bør velge et sted som har likest mulig bakterieflora som vi har! Velg heller en av de store turistmålene i europa, som f.eks spania eller en spansk øy, Hellas e.l. Jeg reiser mer enn gjerne til Egypt igjen, men ikke med baby eller små barn.

Skrevet

Helt enig med Anonym over, - hadde IKKE, ALDRI reist dit med en liten baby eller små barn. Hygienen er dårlig mange steder, pengene er ekstremt skitne, og bakteriefloraen er veldig annerledes... Sambo og jeg ble litt dårlige i magen, men ikke sånn veldig. Var da veldig nøye, og vasket oss med våtservietter hver gang vi hadde tatt i penger, hilst på noen etc. På bussen tilbake til flyplassen var over halvparten vært plaget med oppkast/diare under ferieoppholdet. Mange hadde ligget på hotellrommet omtrent halve ferien. Så fraråder deg på det sterkeste å reise dit med babyen deres. Om du vil til varme strøk ville jeg heller prøvd Hellas, Kanariøyene etc. Og mye heller Thailand, Malaysia etc enn Egypt. :o)

Skrevet

Jeg har vært i Egypt og jeg hadde ikke dratt dit med en liten baby. Hadde ikke reist før han var over 3-4 år. Velg heller Hellas eller Spania. Om det skulle skje noe så er det bedre sykehus. Dessuten er det mindre bakterier.

Skrevet

Enig med de over meg her. Snakket med lege om dette også. Og hun frarådet å reise utenfor auropa med baby. bør minst være 1-2 år!

Skrevet

Nå kan jeg ikke helt huske hvor jeg hørte dette, men tror det var fra en eller annen lege/hs i en avis for en stund siden.

Der ble det uansett IKKE anbefalt å reise til land som Egypt, Tyrkia, Tunisia, Marokko og Bulgaria med barn under ca 3 år.

Regner med at dette er pga. bakterier osv.

Har selv blitt skikkelig syk i både Egypt, Tyrkia og Bulgaria.

Aldri vært syk i Thailand, Italia, Hellas eller Spania.

Vi ikke påstå at det er FARLIG å dra til disse stedene da, men jeg ville ikke ha gjort det.

Skrevet

Var i Egypt da jeg var gravid. Er enig med de over her og ville heller ikke reist til nord Afrika med småbarn... Det er de værste landene du kan reise til i forhold til bakterieflora. Har blitt veldig syk hver gang jeg har vært der, men aldri blitt dårlig i sør og mellom amerika eller asia (utenom India og Tyrkia)

Velger dere alikevel å reise så ta med desinfiserende middel som dere vasker hender med HVER gang dere har tatt på panger. Og pass på at alt som går inn i munnen til baby er sterilisert. Vannet du kjøper på flaske er rent. Lurt å sjekke at korken er forseglet. Mange luringer... Kan koke som vanlig her i norge.

Lykke til!

Skrevet

hehe... mente PENGER ikke panger... :-)

Skrevet

Hei! Det var mye negativt å høre, gitt...

Vel, da kan jo jeg si noe positivt.

Kom hjem fra Egypt for litt over 2 uker siden. Vi reiste med vår baby på 6 mnd!

Det gikk helt fint! Ingen problem. Jeg ammer ikke i det hele tatt, så vi brukte vannkoker til den store gullmedaljen. He.he..

Vi kokte kjøpevann, det gikk helt fint, både til grøt og melk.

Vi varmet middagsglass i vannkokeren, og det gikk også fint.

Babyen vår krabbet ikke, så det var null problem i fht. bakterier. Hun lå jo bare der hun ble lagt! Hi-hi. Dessuten hadde vi med Antibac, både servietter og flytende. Brukte dette ofte.

Vi kjøpte med oss alt av mat til babyen hjemmefra. Greit å være på den sikre siden. Gikk tom for bleier, og fikk kjøpt det på Pharmacy der nede.

Altså, vi hadde en flott ferie, uten trøbbel.

Vi bodde på "all inclusive"-hotell, som betyr at man for det meste er på hotellområdet. Helt topp! Og babyen lå enten i vogna eller på et teppe på stranden...

God tur!

Skrevet

Syns det er veldig rart at folk er så skeptiske til dette.

Jeg kan heller ikke forstå dette med at det er frarådet for barn under 3 år - jeg reiste til Marokko med sønnen min da han var 4 måneder, og ingen frarådet meg dette, hverken helsesøster eller de to legene jeg snakket med. Så lenge barnet er vaksinert og man selv sørger for god hygiene så forstår jeg ikke helt problemet.

Vi kokte kjøpevann og hadde med grøt fra Norge. Ellers ammet jeg. Hadde med bakteriedrepende gel som man smører på hendene om man ikke har anledning til å vaske seg der og da.

Hadde en fin tur og babyen hadde ingen problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...