Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Tyri Frid Ingerlill Ingva Olga Guri Marja Edle Andre navn jeg liker som er uaktuelle av diverse årsaker er: Eira/Eir Inga Vilja/Vilje Alma Ellinor Tyra Vilfrid Venil Hvis du generellt liker denne typen navn tar jeg veldig gjerne imot nye forslag Vi er tidlig i prosessen, men ganske klare på sjangeren allerede.
Vipsenmamma Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Jeg likte Ingerlill og Guri. Hva med Erle Frigg Taran Una Dagmar Helga Ingse Ilmi Eldrid Elbjørg
Vannmann35 Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Frid var det eneste jeg kunne vurdert. Men hva med Fryd eller Fride? Ellers, hva med: Petra Guro Unni Edith Ingfrid
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Likte egentlig ingen av navnene, men kunne vurdert Alma, syns det er litt søtt.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Tusen takk for svar Jeg må selvsagt få med Helga på ti på topp lista mi. Et vakkert navn, og en kjær slektning av meg Jeg vet jeg har litt traust og gammelmodig navnesmak, men vi liker disse navnene og setter stor pris på flere forslag!
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Margrethe Johanna/Johanne Serine Petrine Oline Laura Yrja Othelia Wilhelmine Linde Fride Frida Agnes Cecilia Henriette Katarina Vårin Ingelinn Ingeborg
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Tyri - fint og tøft. Kjente for så vidt en hund som het Tyri.. Frid - syns det er litt amputert variant av Frida. Ser om som siste bokstaven er glemt.. Ingerlill - etter å ha "tygget" på det så ble det fint! ;-) Ingva - helt ok. Olga - nei, det liker jeg ikke. Jeg er glad i gamle navn, men Olga syns jeg blir litt vel gammel kjærring. Litt tungt er det også. Marja - kjempefint! :-) Edle - aldri hørt det før, men jeg syns det var ganske fint. Eira - fint, men for meg er det et etternavn,da dette er et vanlig etternavn her hvor jeg bor. Inga - ganske fint. Vilja - pent! Og litt penere enn Vilje Alma - gammelt og koselig navn! Ellinor - liker det ikke. Høres "strengt" ut.. Tyra - litt tøft syns jeg! Vilfrid - tja. Ganske tøft det og! Venil - både rart, tøft og fint på en gang! Mine favoritter her var Vilja, Alma, Tyra/Tyri og Marja. Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Likte best Edle, Guri og Alma. Andre forslag: Palma Dagny Dina Berta Sigrid Lydia Edel Klara Inger Marta
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Dette var det utrolig mye hjelp i!! Nye favoritter: Dagny Laura Marta Likte forsåvidt også Linde ... men må tygge litt på det... Blir glad hvis denne brainstormen fortsetter litt til HI
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Av dine nye favoritter syns jeg absolutt Marta er finest. Liker ikke Laura og Dagny så godt, kanskje fordi det uttales så fælt her jeg bor.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Kjekt å være til hjelp. Noen flere: Hedvig Herdis Hilda Hedda Henny Jenny Ane Live Lovise Alvilde Marie
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 Lærke, eventuelt Lerke Erle Klara Hillevi Helga er nydelig!! Sterkt og feminint!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Ylva Alva Vårin (vet det er nevnt lenger opp) Viola Eldrid Ylvali Iselilja
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #17 Skrevet 25. mars 2008 Jeg liker omtrent samme slags navn som deg. Datteren min heter Ellinor. På lista di liker jeg ikke disse: Olga og Edle. Begge blir litt for kjerring for meg. Favoritter på lista di: Tyri Frid
Dunder Skrevet 25. mars 2008 #18 Skrevet 25. mars 2008 Jeg likte godt Tyri. Ellers er kanskje Hulda i samme "stil"..?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #19 Skrevet 25. mars 2008 Kjenner ei som elsker gamle navn. Hennes barn heter Hjalmar og Agnes. Vet de vurderte Peder, Ingeborg, Jakob og Oline.
anaina Skrevet 26. mars 2008 #20 Skrevet 26. mars 2008 Frid og Guri er mine favoritter fra din liste, men jeg liker nok mange i samme sjanger, for eksempel Hillevi, Linde, Petra og Vårin, som er nevnt. Ellers foreslår jeg : Heidrun (min favoritt!) Dagne Ragne Eldfrid (Elfi/Eldrid/Ildri) Ellisif Viel Hilma Hulda Svanhild Eivor Solvår og min sære hang til Bergliot, da. Jeg liker det så godt. Noen du likte?
ma-85 Skrevet 26. mars 2008 #21 Skrevet 26. mars 2008 Frid, Ingerlill og Guri synes jeg var finest. Olga synes jeg egentlig er litt tøft. Det er et sånt navn som liksom "alle" absolutt skal synes er så fælt, men jeg synes ikke det er så ille jeg.
ma-85 Skrevet 26. mars 2008 #22 Skrevet 26. mars 2008 Hva med Hulda? Det het oldemoren min. Eller Tora Bergljot Bjørg Bjørk Eldrid Ellisiv Frøydis
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #23 Skrevet 26. mars 2008 HI her Jeg smiler fra øre til øre! Tusen takk for utrolig mange gode forslag. Jeg likte spesiellt Dagne Hulda Ellisiv Og Bergljot er i grunnen et ganske kult navn det og. De står på listen min som bare blir lengre og lengre... Den kan fremdeles bli lengre hvis noen har noen flotte gamle navn på lur More is more i denne fasen
*Willow* Skrevet 26. mars 2008 #25 Skrevet 26. mars 2008 Så mange fine navn:) Vi har jammen lik smak, mange av dine navn var på vår liste. I min mage bor Hulda:) Ellers hadde jeg Hilja, Ragna, Ragne, Linde, Frid, Veslemøy, Gunhild, Magni, Ulla, Erle og Eir på lista over favoritter:) Ja, også Årolilja, som Hulda mest sansynlig får som navn nummer 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå