Gå til innhold

ny ekteskapslov- babylaging for lesbiske

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om noen vet litt hva som skjer med tilbudet til oss i partnerskap nå som ekteskapsloven ble endret? lønner det seg fortsatt å dra til danmark, eller er det like "lett" å gjøre det i norge som på storken? vi skal begynne prøvingen på storken om noen mnd, vil bare høre med dere mer erfarne før vi bestemmer oss :-)

og mens jeg er i gang, noen som vet hvordan man "gjør" om partnerskapet til ekteskap??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg viste ikke at de har vedtatt felles ekteskaplov. Trodde regjeringen har kun utarbeidet forslag til felles ekteskaplov, for det var jo et av temaet vår nye barne -og likestillingsministeren Anikken Huitfeldt skulle jobbe med.

Så jeg må ha glippet her. I såfall må jeg få gratulerere dere med felles ekteskaplov :-)

Skrevet

Jeg tror heller ikke at dette er vedtatt ennå. Ekteskap for homofile er vel ganske sikkert at går gjennom etter som jeg forstår mens det er mer usikkert når det gjelder assistert befruktning. Sikkert noen som er litt mere inne i dette en meg.

Skrevet

Forslaget er lagt fram, og må vedtas av regjeringen først. når dette blir vet jeg ikke.

Skrevet

Støtter forslaget som er lagt fram for homofile - håper regjeringen ikke drøyer tiden unødvendig. Norge henger ikke helt med i samfunnsutvikl. her heller..

Dessverre, men for oss hetero enslige - ser det så langt ut til, (forhåpentligvis) at først neste generasjon kanskje kan få tilsvarende, tilnærmet lik hjelp i heimlandet som homofile par i DK/andre land.

FB

Skrevet

jeg kjenner noen som inngik partnerskap den 14.03, og i det De skulle inn å vie seg i rådhuset, gikk forslaget igjennom :-) skikkelig typisk heheh.

så joda nå kan vi lesbiske og homofile gifte oss :-) men assistert befruktning etc har ikke blitt vedtatt enda!.

Skrevet

jeg satser på at det blir danmark uansett, jeg har hørt bre poitive ting om storken, og de er vant med oss skeivinger :-)

Skrevet

Loven trer i kraft senest januar 09 tror jeg. Da kan man enkelt gjøre om partnerskapet til ekteskap. Dette med assistert befruktning er det jo fortsatt ikke helt sikkert at blir tatt med i loven....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...