Gå til innhold

Dere som har en gutt og en jente - er de like eller veldig forskjellige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder utseende, utvikling og væremåte. Bare litt artig og høre. Mine er veldig forskjellige, og det er vel gutten som er mest høylytt og farter rundt hele dagen, mens jenta mi var mer rolig og kunne og sitte og leke med lekene sine lenge av gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ei jente på snart 3 år. Og det er litt rart, for folk sier hun ligner på oss begge. Men hun har fått den tynne kroppsbygningen til faren sin. Hun er ei blid og glad jente, men snur smilet rett rundt viss hun ikke får viljen sin. Hun er høylydt og må ha oppmerksomhet, hele tiden. Hun er ikke tidlig ute i utvikling, men heller ikke sen. Enkel med alt mat og flaske når hun var liten. Sov rundt når hun var ca 3 uker.

Så har vi en gutt på snart 8 mnd. Han er en liten utgave av morfar. En stor gutt. Godt 4,6 kg og 53 cm lang. (Og denne store bebien kunne snu seg 360 g inne i magen min. Måtte inn å snu han)

Han er en solstråle, alltid! Kjempeblid og fornøyd. Han er heller ikke tidlig i utvikling. Han ville slett ikke ha fast føde og etter 2 ukers forsøk på grøt da han var 5 mnd ga jeg opp. Fullammet til han var nesten 7 mnd. Han tar ikke flaske, nekter. Var nesten 7 mnd når han sov rundt.

Så de er veldig ulike!

Skrevet

Nå er babyjenta vår bare 3,5 mnd, men så langt er hun og storebror helt ulike. Alt har vært forskjellig denne gangen. Både med svangerskapet, fødsel og etterpå. Hun sover godt og mye både på natt og dag og er veldig smilende når hun er våken. Storebroren var mer nysgjerrig og smilte ikke like mye som baby, men har tatt det igjen senere da. :o)

Skal bli rart å se hvordan lillesøster blir om noen måneder. :o)

Skrevet

Har en gutt på tre år. han er veldig aktiv, veldig høylytt, veldig "mye" hele tiden. Ganske krevende men gir veldig mye! Tidlig i utvikling også, mentalt og motorisk. Har aldri sovet mye.

Jenta vår er 9 mnd. Hun har hatt et veldig godt sovehjerte. Hun er smilende, og veldig rolig. Et bedagelig vesen. Jentete ;-)

I utseende er de egentlig ganske like, men han er gutteutgave og hun jenteutgave ;-)

Skrevet

Jeg har en gutt på 2,5 år og ei jente på 3, 5 måneder. Utseendemessig er de ganske like, bare han er mer maskulin og hun er skikkelig jentete. Han sov rundt (12-14 timer) hver natt, mens hun enda ikke sover skikkelig rundt på natta. Men hun sover i tillegg mye på dagen, og kan sove 6-8 timer i strekk på natten uten mat. Gutten min var en skikkelig solstråle da han var baby, smilte, pludret og var kjempe fornøyd for stortsett alt. Ser de samme tendensene hos jenta mi, men hun ser litt mer bekymret ut. Begge er rolige og enkle å ha med å gjøre.

Gutten min var normal i utvikling, tidlig ute med språk og veldig sterk motorisk. Han har en enorm styrke i kroppen og springer stortsett hele dagen. Fikk høre på helsestasjonen at jenta vår er spenstig i kroppen. Kan nesten snu seg rundt alene fra rygg til mage selv, og setter seg opp når hun ligger nede, kun ved å bruke magemusklene. Kan holde hodet oppe selv og virker sterk i ryggen.

Synes de virker ganske like på mange måter, men merker at jenta vår er mye mer jentete. Til og med å måten hun skriker på, hehe. Skal bli spennende å se når hun blir større!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...