Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe dette til nr 2 som kommer i september. Lurer på hva deres erfaringer er med denne??

Ser for meg at det hadde vært helt fantastisk å amme baby i søvne med denne madrassen og så legge baby i egen seng, men kom brått på at de aller minste må jo få opp rapen etter amming og da er vel hele poenget borte eller???

Er så i tvil...kan dere hjelpe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt ammeseng/madrass og synes det var veldig praktisk. Har aldri tatt gutten min opp for å rape etter amming og det trenger man heller ikke om natten har jeg lest.

Nå har han akkurat flyttet over på eget rom(3mnd) og la da bare ammesengen oppi sprinkelsengen og det gikk som en drøm.

Skrevet

hadde også tenk til å kjøpe denne, men vi brukte bare lammeskinnet vi, til å flytte snuppa fram og tilbake..:)

Skrevet

Problemet hos oss, var heller at jeg sovnet fra hele greia, så hun ble i praksis liggende tett inntil meg oppå ammemadrassen, bestandig. Men intensjonen bak var den samme som din. Og tror nok at det hadde funket, om jeg ikke hadde sovnet så lett....

Kort fortalt så ble det vel samsoving på oss de første 5 månedene, men hun/vi lå oppå ammemadrassen hele tiden. Da vi omsider flyttet henne over i "kurv", la vi ammemadrassen dit. Vi hadde da først brukt litt tid på at å få henne til å sovne selv i senga vår, før vi begynte å legge henne direkte i egen seng. Brukte vel ei uke på å få henne inn i den nye vanen. Det samme da vi nylig skiftet til ordentlig sprinkelseng. Men her har vi sluppet noen som helst protester, enda jeg fryktet det verste, siden sprinkelsenga er mye større og mer upersonlig enn den lille kurven hun lå i tidligere. Men tror nok at det at hun ligger på ammemadrassen og den kjente lukta fra denne har hjulpet i overgangen fra den ene sengevanen til den andre.

Så nå har vi "bare" igjen å nattavvenne henne da. Det skal vi ta i løpet av april tenkte jeg. For fortsatt spiser hun et par-tre ganger i løpet av senkvelden/natta....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...