Gå til innhold

kan jeg gi appelsin? 9 mnd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde man ikke holde seg vekk fra sitrus frukter det første året...?

Mest muligt i hvertfall.....

Skrevet

Ja det kan du. Det står i heftet som er utgitt av sosial og helse dep ang mat til spedbarn at man kan presse appelsin og blande med vann og gi. Og da kan man vel gi appelsin generelt, så lenge ungen ikke setter i halsen

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg hadde venta til året...jeg reagerte faktisk da jeg så denne juiceoppskriften i det heftet. Har lest 1 år alle andre steder, da også fra andre land.

Er det allergi i familien skal man visst vente enda lenger.

Skrevet

oki, tenkte å la henne suge på appelsin gjennom et sånt nett (husker ikke hva det heter- babyfeeder eller noe sånt). Dette går vel bra?

Skrevet

Jenta vår fikk appelsin fra 8 mnd. men man må ta bort skinnet for det kan lett sette seg i halsen.

Kan også være greit å starte forsiktig så man ser om ungen tåler det. (som med allt annet.)

Barn som reagerer på sitrus frukt blir foresten gjerne røde rundt munnen veldig fort etter at de har spist det.

Skrevet

Ja det kan du!! (hvis babyen ikke er allergisk).

Jeg har gitt datteren min appelsin siden hun var 5mnd og hun har elsket det fra første stundt! Det hjelper vedlig godt på fordøyelsen. Først presset vi bare appelsin og ga henne saften på skje, nå får hun tygge og suge ut selv fra båter - men vi holdet godt og passer veldig på. Har også gitt henne på tåtefl men små kjøtttbiter satt seg hele tiden i sugehullet og da ble hun så sint!;)

Vet det er noen barn som ikke tåler citrus frukter - men du får prøve sakte da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...