Gå til innhold

Dere som ammer og har barn mellom 8 og 10 mnd. (ca)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger ammer dere i døgnet nå, og hvor lenge har dere planer om å amme?

Jeg ammer fire ganger i døgnet og har i utgangspunktet tenkt å slutte rundt ett-årsalderen. Lurer litt på når jeg bør begynne å trappe ned.

Hvilke tanker gjør dere dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leah er snart 8 mnd og jeg prøver å amme før hvert måltid, men hun vil sjeldent ha pupp..kun om natta.Har i utgangspunktet tenkt å amme til hun er 1 år, med 1 pupp om morgen og kanskje om kvelden..men vi får se hvor lenge hun vil ha. Så jeg vet ikke noe om nedtrapping siden hun har ordnet det selv:)

Skrevet

Jeg ammer lillegutt morgen, midt på dagen, ettermiddag og kveld +en eller to ganger om natta. Han er et skikkeli puppedyr :) Jeg tror jeg vil trappe ned mot 1-års alderen.

Skrevet

Jeg prøver alt jeg kan å amme 4ganger i døgnet, men mini begynner å få det så travelt om dagen at det er vanskelig å amme da. Har tenkt å prøve og holde på de 4gangene til det nærmer seg at jeg skal begynne å jobbe i juni og etter det amme morgen og kveld. Når vi slutter med det har jeg tenkt å ta det litt som det kommer. Og så spørs det selvfølgelig hva mini vil...

Prøvde å se litt på ammehjelpen.no om hvor mange ganger i døgnet man bør amme nå, men det eneste jeg fant var at det var vanlig å amme 4-12ganger i døgnet... Hvis man ammer for lite bør man gi mme i tillegg, så jeg ville ikke kuttet ned mer enda hvis jeg var deg.

Skrevet

ammer 7 ganger i døgnet:) trapper ned når han blir 1 ca. han tar verken kopp,tutkopp eller flaske og drikke må han jo ha. kommer til å amme en go stund til ja. micro er 8.5 mnd:)

Skrevet

Mme er ikke et alternativ her, det vil hun ikke ha, men hun drikker vann til maten.

Det er jo ikke så lett å vite hvor mye melk de får i seg når de dier, men vi må jo også regne med den melkemengden de får via grøten. For vår del er det ca. 2 dl om dagen.

HS mente at de i alle fall ikke skulle ha mer enn 5 dl melk i døgnet på denne alderen, så jeg tror ikke hun får for lite selv om vi evt. kutter et måltid etterhvert, men vi får se. Det kan jo hende hun regulerer det greit selv også. Virker som det er mange som avvenner seg selv.

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...