Gå til innhold

Mme..hvordan lager dere det om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på snart 8 mnd som ikke vil ha pupp om dagen, kun 1 gang om natta/tidlig morgen..men jeg klarer visst ikke å produsere nok til at det metter noe særlig. Så i morges skulle jeg prøve mme, men om jeg koker vannet så blir det jo alt for varmt og tar så lang tid å få passe tempratur på i vannbad, og om jeg lager mme kvelden før å setter i kjøleskapet så tar det vel like lang tid å få varmt nok i vannbad..hva gjør dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det vanskelig ang amming jeg også. Har ikke ammet i dag morges, drøyer det til i kveld, så da blir det bare 1 gang pr da, hvis hun vil ha i kveld da. Jeg har kokt vann i vannkoker som jeg heller i en flaske og putter i mikroen til passe temp og så tilsetter jeg pulver, eller jeg slår på vankoker og bare varmer vannet. Gjør dette for hver gang hun skal ha melk.

Skrevet

Høres ut som om du ikke har micro....

Hvis jeg ikke hadde hatt micro så hadde jeg kokt vann og hatt på en termos. Og så ville jeg ha hatt kokt kaldt vann på flasker i kjøleskapet.

Så når ungen blir sulten så blander du dette til riktig temperatur, heller i pulver (som du har ferdigdosert) og rister. Fiks ferdig på under et halvt minutt. Prøv deg frem for å finne den riktige doseringen av kaldt og varmt vann.

Det finnes noen bokser med egne rom til pulver. Vet at blant annet avent har slike bokser. Eller så kan du bruke urinprøveglass for å oppbevare det ferdigdoserte pulveret.

Skrevet

Jeg koker vann kvelden i forveien og heller over på flasken. Jeg skal ha 180 ml vann tilsammen, da heller jeg 120 ml i flasken. Setter den i kjøleskapet. Når ungen skal ha mat, er jo vannet i flasken kaldt, da koker jeg opp vann og tilsetter 60 ml slik at jeg får 180 ml. Nå er det perfekt drikketemperatur, bare ha oppi malt (hvis du bruker det) og mme-pulver.

Skrevet

Hva med å lage kvelden før...den holder seg jo i kjøleskapet et døgn.. Lager for et døgn om gangen og har gjort det med alle tre barna..

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Tror jeg prøver det oktobernurket gjør:)

Skrevet

d tar jo litt tid å koke opp vann....

så enten kan du f.eks :

koke vann å helle på flasker som du setter i kjøleskap, varm dette i micro for å så blande i mme pulver

lage ferdig melk som du setter i kjøleskap, som du kan varme i micro

eller, kok opp vann og hell noe av dette på termos, resten heller du på flasker som du setter i kjøleskap, når du skal lage mme, blander du bare i vanet fra termosen og har i mme-pulver

Skrevet

Eller så kan man jo bruke kaldt vann fra springen.. Bland 60 med kokt vann og 40 med kaldt vann fra springen.. Dette gjør vi når vi lager melk til mini..

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Den her er bra:

Mål opp ønsket vann og putt det på en termos...ca 40 grader varmt.

Så tar du en flaske og måler opp antal skjeer i forhold til vannet. Bare vær obs på at flaksa må være helt tørr.

Termosen og flaksa kan du ha på soverommet, og når ungen skal ha mat, så heller du over vannet, rører rundt med en ren gaffel, og vips har du MME ferdig på 15 sek!

Skrevet

Når vi skal ha maten klar på kort tid (han får vanligvis morsmelk, men av og til mme) så setter jeg på vannkokeren som er fylt med vann som er kokt dagen før (eller tidligere, sånn at det har kjølnet) lar den stå på i noen sekunder til den begynner å suse, så slår jeg av. Da har vannet rukket å bli lunkent.

Skrevet

Jeg koker opp vann og har på termos. Har en flaske med kokt kaldt vann som jeg blander med til passe temperatur. Kjapt og enkelt. Før hadde jeg termos og pulver opp på soverommet. Blandet ferdig og satt flaska til avkjøling i en bolle med vann, mens jeg skiftet bleie.

Skrevet

Jeg pleier å koke vann som jeg kjøler med til passe temperatur før jeg heller det på en termos. Da har vannet riktig temperatur og jeg blander bare vann og pulver når han skal ha mat. Kjempeenkelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...