Gå til innhold

Anbefalte innlegg

uff må bare lufte mine frustrerte tanker. Er snart 30 uker på vei og har så grusomt vondt i korsryggen om natta,klarer ikke å sove pga,smerter. (ikke klart å sove en hel natt på flere uker) Stikkende smerter nederst i ryggen og ut på hver side av magen,redd og håper ikke dette går ut over ungen på noen måter:(

Uff i natt har jeg sovet 0 minutter og har mest lyst til å grine,er så trøtt og snart skal mine 3 barn stå opp,ikke morro med sliten og grinete mor :(:(

Vet ikke hva jeg gjør hvis dette skal være sånn resten av svangerskapet!!!!!!!

måtte bare få dette ut :) dere får alle ha en fin dag i dag :):)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137231231-grusomt-vondt-i-korsryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg. Ikkje greitt å ha det sånn. Har du prøvd varmebehandling? Det hjalp meg velidg i førre svangerskap. Ei skikkeleg heit varmepusom føretrekk å sove i ein stol framfor senga. Prøvd det? Og fysioterapi burde du gjerne prøve viss du ikkje allereide er i behandling. Håpar det betrar seg for deg!!

ja prøv litt varme,. kanskje en varmeflaske også kan hjelpe.. du sier stikkende smerter; er det som "menssmerter" eller virkelige stikk? det har nok ikke så mye å si for babyen, men er irriterende for deg.. kanskje du kan prøve noen "tøye" øvelser. Jeg har slitt litt med en prolaps hele livet, som forvinner når jeg trener. men, nå i svangerskapet har det vært vanskelig å trene korsryggen siden man blir så fortung. prøv å få til noen "fremoverbøyer" - sitt på gulvet med bena foran deg og tenk at du prøver å krumme ryggen uten at det skal gjøre vondt. ev. stå på alle fire, og trekk korsryggen opp som en katt. prøv å bruke dette som litt "hvile"stillinger, uten at du presser, men at du lar ryggen slippe svai. har du forresten stor svai når du står og sitter? prøv å trekk magen litt "inn" (altså ikke holde inn magen da..) og hoftene litt frem, slik at du tenker at ryggen er "rett" nederst i korsryggen. da blir det mindre belastning på ryggsøyla di, som nå kanskje får en stor annerledes belastning enn hva den er vant med.

men kan jo også hende det er noe heelt annet som er årsak. er det så ille som du beskriver her, kan du jo se om du kan få en time hos fysioterapaut, som kan "stille diagnose" og hjelpe deg når h*n møter deg.

Hei..

hadde det som deg.. hadde så vondt at jeg ikke klarte å ligge i sengen mer en noen timer... å hvis jeg våknet fikk jeg ikke sove igjen fordi det var så vondt i ryggen at jeg ikke klarte å ligge mer..

men så havnet jeg på sykehus og lå i sykehus seng en natt.. da lå jeg med ryggen på sengen litt oppe.. sov bedre enn noen gang=)

så når jeg kom hjem bygde jeg på en måte opp ryggen på sengen hjemme og... så nå sover jeg på en sammenbrettet dyne og pute oppå der igjen... og har ingen plager med å sove i MANGEN timer..så halveis sitter og ligger i sengen.... litt uvant men sover MYE bedre når jeg først er sovnet...

har ikke vært plaget med ryggen om natten en eneste gang etter jeg gjorde det

Takk for gode råd jenter :) Har klart å sove 1 time på morran i dag,da våknet jeg av sterke smerter. Dette er ikke menssmerter men som du sier virkelige STIKK. De siste ukene har smertene gitt seg når jeg begynner å gå rundt,men ikke nå lenger,konstant smerter(men ikke så ille som på natta)

Har slitt med prolaps og ryggplager før,men har vært helt fin hele svangerskapet,først nå etter at jeg er blitt så stor at det kommer igjen:(

Har varmepute klar ved senga og bruker den hver natt men hjelper lite, bruker 2 store puter mot veggen så når jeg våkner setter jeg meg opp i sittestilling. stikkene er bare så sterke at det gjør vondt å ligge,sitte,stå.

Legen sier at jeg kan ta voltaren eller parkodin forte men hvis jeg tar det blir jeg jo bare ned dopa. Har lest om dette på nett og der er det strengt forbudt å ta disse tablettene når man er gravid. Vet ikke hvad man skal tro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...