Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Jeg vil ha navnet Marelius og samboeren vil ha Odin. Så foreslår han at vi bruker begge navnene: Odin Marelius eller omvendt Marelius Odin. Det syns jeg bare høres sååå feil ut! Ett veldig traust og stødig navn, og ett litt mer "feminint" og klingende. Hva syns derre?
Slumdog Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Er nok enig med samboeren din gitt... Synes Odin var MYE finere enn Marelius (tenker paa en mare og det er jo ikke saa hyggelig..). Odin Marelius gaar vel greit det, hvis dere vil ha begge navnene.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er nok også enig med samboeren din, Odin er mye finere! Marelius høres bare rart ut i mine ører...
prebs Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Jeg støtter også samboeren din, hehe...Synes Odin er finest!
Vipsenmamma Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Odin er jo såååå mye finere enn Marelius. Til nød kan dere jo bruke Odin Marelius.
Vannmann35 Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Odin er tøft og stødig. Marelius liker jeg ikke så godt. Martinius og Martinus er bedre i tilfelle, men foretrekker Odin.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Er også enig med samboeren din i denne saken, gitt. Marelius var litt for spesielt etter min smak, men det kan brukes som mellomnavn. Marelius Odin klinger derimot ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Takk for alle svar! Men nå var det ikke meninger om hvilket navn som var finest jeg var ute etter, men om de kunne brukes sammen. Jeg er også enig i at Marelius Odin ikke klinger i det hele tatt, å at det høres litt bedre ut 'andre veien'. HI
Vannmann35 Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Odin Marelius kan brukes sammen ja. De klinger pent sammen. Marelius Odin blir helt feil...
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Odin Marelius synes jeg var kjempe fint jeg:) Andre veien blir helt feil!!!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Vi skal kalle babyen vår for Odin hvis det blir gutt.. et vakkert navn miamia
Lillelovely Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Er det ikke en fast "regel" at det korteste navnet må komme først i dobbeltnavn ellers høres det rart ut? Marelius høres ut som et latinsk insektsnavn.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Jeg liker også Odin, men Marelius har liksom vært 'mitt navn' i mange år. Det er det navnet jeg bestandig har sett for meg hvis jeg skulle få en gutt. Jeg syns det er helt nydelig, å syns ikke i det hele tatt at det høres ut som ett insekt! Tror nok jeg kommer til å gi etter å kun kalle han for Odin (både pga av at jeg jo tross alt liker navnet, men også for at svigerfamilien presser på med det siden det var det bestefaren til samboeren min het). Barnet kommer til å få to etternavn, derfor vil jeg egentlig unngå dobbelt fornavn..det blir alt for mye med 4 navn, syns jeg! HI
Troillpia Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 Jeg hadde en "gammelonkel" som het Odin Marelius, så for meg klang det helt naturlig! :-) Marelius Odin ble litt kræsj! :-(
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Odin Marelius syns jeg var kjempefint!!! :-) Jeg liker begge de to navnene. Og jeg syns ikke at Marelius høres ut som noe utenlandsk insekt eller noe. Marelius er et navn som har vært brukt i Norge i flere generasjoner! Nei, vet du hva, gå for Odin Marelius, det er et flott navn!
mamma til Isak Skrevet 25. mars 2008 #17 Skrevet 25. mars 2008 Odin Marelius var fint! Veldig fine navn sammen. Synes ikke Marelius er så feminint jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå