Gå til innhold

Hvor mye Playstation spiller deres menn???tror det er en ny generasjon fedre som vokser opp nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...går det utover "familielivet"? tror det er en ny generasjon fedre som vokser opp nå...

noen babyer som har "begynt"? babyen vår elsker kontrollen og fjernkontrollen, og seff mobilen - for det er ting mamma eller pappa bruker hele tiden.

Redd når hun blir litt større at hun skal bli playstation gal og ikke elske å gå på tur og være aktiv sånn som meg!;(??

hun får jo input fra begge kanter..

tror jeg og sambo hadde svært ulik oppvekst når det gjelder sånne ting, hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jetna vår elsker å trykke på tastaturet, fjernkontrollen og spille kontroller så lenge det skjer noe på skjermen når ho gjør det.

Playstation spilles bare i rykk å napp her har en mann som stortsett fullfører lange spill pa et par dager. (spill jeg ville brukt måndeder på å bli ferdig med.) Så når et nytt spill kjøpes sitter han gjerne 4 -5 timer på en dag å spiller. Men han avbryter alltid hvis jeg sier han må gjøre noe eller ta seg av jenta vår. Så det er ikke et stort problem.

Si at han sitter 4-5 timer om dagen/natta i 4 dager i strekk så går det et par mnd til neste gang vi kjøper eller låner et spill.Jeg spiller aldri playstation mer en en time om gangen og svært sjelden jeg blir rett og slett lei.

Vi har også wii men den spiller hverken jeg eller han noe spesielt på.

(vi fikk den i gave.)

Vi sitter begget to mye på datan da, (men vi har bare en så den ene sitter på datan og den andre har jenta vår eller ho sover.)

Forventer nesten at ho vil like playstation og annet når ho blir større men det betyr ikke at ho vil få fri tilgang. Det blir en avsatt tid ho får lov å spille.

Nevøene mine er helt spille gale, de får lov til å spille etter at de største er hjemme fra skolen og lekser er gjort Tirsdager og torsdager.

Så får de lov til å spille enten lørdag eller søndag i helga.

Resten av tiden er allt ryddet bort og de leker og herjer ute.

Ofte velger de jo å leke med venner ute på disse dagene også. SÅ det går fint an å begrense bruken av slike ting.

Skrevet

Vi har en spillmaskin i hus, den er sønnen på 7 år sin, og jeg tror jeg har sett mannen min prøve sammen med guttungen kanskje to ganger... Så ingen fare her i huset. Mannen min bruker aldri datamaskinen bare for gøy heller han, skrur den bare på hvis det er noe han skal ordne (nettbank e.l.) eller finne ut av (en pris f.eks).

Har restriksjoner for ungene også vi, så lenge det går....

Skrevet

Det er vel ikke bare en "ny generasjon fedre". Her i huset er både jeg og mannen min like interessert i både å spille xbox og på pc'en. Men det begrenser seg jo selv når man har en liten unge å ta vare på.

Så vi spiller litt innimellom når hun sover eller så spiller vi på kveldene.

Jenta vår er også veldig opptatt av dingser: mobiltelefon, kontroller o.l. men dette tror jeg er helt normalt.

Hun kommer nok også til å være interessert i å spille når hun blir større, men da får man sette begrensninger.

Tanteungen min får kun lov til å spille i helgene for på ukedagene er det skole, lekser og lek med andre unger som gjelder. Han får jo heller ikke lov til å spille hele helgen, men dette begrenser seg jo også selv iogmed at dem har andre planer i helgene.

Ser ikke på dette som noe stort problem egentlig.

Men hvis du har en samboer som ikke hjelper til med ungen og huset fordi han bare spiller så skjønner jeg at du blir lei.

Skrevet

Har ikke playstation...men vi har snakket om at vi bør nesten ha det for å "øve" oss før lillegutt slår oss i playstation...hehe... Selv har jeg prøvd et par ganger hos venner og synes det er døds kjedelig...

Skrevet

Vi har ikke, og skal ikke ha på lang tid, ikke før evt den lille kan få glede av det.

Jeg tror rett og slett jeg hadde blitt så jævlig sur av en fyr som hadde brukt timer på spill, det er jo fryktelig irriterende å være i samme rom som noen som spiller.

Kjæresten min har spurt om vi skal kjøpe, men når jeg sier at jeg tror det vil føre til at vi går fra hverandre, forstår han faktisk hva jeg mener. Men så kan det jo være at han egentlig ikke er så veldig interessert, og derfor gir seg så lett.

Må bare si at jeg lider litt med deg nå.

Kan ikke spillet bli utsatt for en "Ulykke"? Igjen og igjen og igjen, hvis han reparerer det...

Skrevet

Har ikke dataspill i det hele tatt og det er jeg glad for. Ikke interesse for det hverken jeg eller samboer. Er så mye annet hyggelig å bruke tiden på...

Skrevet

Har ikke noe spillkonsol, mannen har hintet men jeg sier nei. Han er ikke spillegal selv så tror ikke han ville blitt avhengig men synes det er nok med tv og pc allerede.

Skrevet

her går det mer i data, world of warcraft. har vært årsak til mang en krangel her i gården.. jeg syns han bruker for mye tid på dataen... han syns han kunne brukt mer... jeg har sagt fra at data ikke er aktuelt når han er alene med småtten, og helst ikke når han er våken, og jeg er hjemme. vil han spille, får han gjøre det på kvelden eller når jeg ikke er hjemme. er jeg for streng eller? jeg sitter litt på dataen innimellom selv, men ikke mange timer av gangen når jeg burde gjort andre ting. temmelig irrierende når huset ser bomba ut, og typen bare har spilt data..:/

• 4 måneder senere...
Skrevet

Her er det både data og playstattion det går i. Er så lei av at han skal spille så mye. Det har faktisk gått så langt at han nedprioriterer meg for å spille. Hver helg sitter han våken når jeg har lagt meg og spiller. Og der kan han sitte når jeg står opp også. Og ikke nok med det.. Han sitter å roper og banner.. kaster rundt på ting og ødelegger. Jeg blir så forbanna når han holder på sånn..

Og om jeg sier i fra, at jeg synes det er litt for mye når han spiller 12-14 timer per dag, så mener han bare at jeg er kjip. så tar han opp at damene til kompisene hannes aldri villesagt noe sånt osv.... Jeg sitter selv litt på data og surfer på bim osv. Men etter en times tid føler jeg det er nok, og setter dataen fra meg.

lurer på hvordan det blir når den lille kommer om noen uker. Jeg orker snart ikke lenger å leve med en mann som oppfører seg som et bortskjemt lite barn mesteparten av dagen. Og vil hverfall ikke at lilegutten vår skal lære å være så aggressiv når en spiller.

Off.. Er jeg bare veldig kjip og urettferdig? :-(

Skrevet

Her går det i nintendo ds, wii, xbox og data....men her i huset er det jeg som spiller mest :P

Sambo spiller sjeldnere, men da i mer intenst i en periode. Stortsett når han har kjøpt seg ett nytt spill. Jeg spiller mario galaxy på wii'en, å mini her i huset (11mnd) synes dette er stor stas, å ler seg skakk ihjel hver gang jeg rister på kontrollen :D

Jeg hadde ikke noen form for spillkonsoll når jeg var liten, fordi foreldrene mine mente dette var unødvendig. Kanskje derfor jeg er så hekta nå? Tar igjen det tapte :D

Tror nok ikke man kan bli skadet av det, jo mindre man utsetter daglige sysler pga spillet.

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor gamle dere er? Dette er nemlig et problem som hverken jeg eller noen jeg kjenner har, kanskje det skyldes at vi er "gamlinger" i starten av 30-åra alle sammen?

Skrevet

Har heldigvis ikke det problemet her. Sambo har null interesse for sånt. Men, vet at broren min på 33 kan sitte å spille 24 timer i døgnet, noe sønnen hans på 5 år har begynt med også.

Skrevet

Tror som alt annet at det handler om å ha et fornuftig forhold til det. Her i huset har vi både wii og playstation. Mannen min spiller mer enn meg, men jeg syns også det kan være gøy innimellom (og til deg som lurte på om det hadde med alder å gjøre, vi er godt voksne begge to - 35 og 46:-). Det går faktisk an å syns det er gøy å spille OG like å være ute på tur. Vi er mye ute også vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...