Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 hei jeg har tenkt på et velldig uvanlig navn men jeg må ha et fornav som passer å det er ikke lett:) mellomnavne er vabis.. nåen fårslag til et navn som passer sammen med det?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Kristian Vabis Kristoffer Vabis Alexander Vabis Nataniel Vabis Kim Vabis Emil Vabis Kan ikke si jeg liker Vabis, har faktisk aldri hørt det før. Hvor har du det fra? Skal dere bruke begge navna?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 takk får alle gode forslag:) nei nå skal du høre..samboeren min elsker scania..å vabis er et gammelt navn får scania.. tro meg jeg var og er skeptisk jeg også til det:) men hvorfor ikke:P
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Jaja, det er iallfall veldig uvanlig. Har dere noen fornavn dere vurderer?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 noen av de du har nevnt er navn vi har vurdert:)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Ha ha ha! Min samboer elsker også Scania! Han er trailersjåfør, og blir nesten sint hvis han må kjøre noe annet enn sin Scania ;-) Her om dagen foreslå han at hvis vi fikk en datter, om vi ikke kunne kalle henne Scania! Jeg sa at "nei nå må du gi deg", og så sa jeg at vi heller kunne kjøpe en hel haug med Scania t-skjorter og jakker til den lille! ;-) Jeg syns ikke Vabis er noe pent navn, men det er jo litt kult og orginalt navnevalg, må jeg si! Hva med: Kristoffer Vabis Oliver Vabis Martin Vabis Emil Vabis Adrian Vabis
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 hehe:) du har en fornuftig samboer mener samboern min:P hehe:) disse trailersjåførene er jo litt "rare" av seg:P men men.. 1000 takk får fårslagene:)
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Det må bli Ferdinand Vabis eller Emilian Vabis:-)
Vannmann35 Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Vabis og Scania? Mener dere seriøst at dere skal kalle unge opp etter en lastebilfabrikk? Måtte slå opp på dette her og fant ut at Vabis er forkortelse for "Vagnfabriks Aktiebolaget i Södertälje"... Og det vil dere kalle ungen? Jeg er lettere sjokkert faktisk..! Hvorfor ikke heller kalle opp ungen etter han som designet den første bilen - Gustaf Erikson? Gustaf/ Gustav er et nydelig navn.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 ja har du et problem med det? ingenting er bestemt..hvorfor ska man velge noe som alle andre heter?? hvorfor kan man ikke få velge det man vil.. jeg har alltid likt uorginale navn jeg..men jeg må virkeli si at jeg er litt sjokkert over at fålk skal være så kritiske..men men
Vannmann35 Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Ja, jeg har et problem med sånne navn... Det skal jeg ærlig innrømme. Av alle de millioner med (spesielle) navn som finnes i verden, så kaller man opp ungen etter forkortelsen på en lastebilfabrikk... Er det mulig å ha et så nært forhold til en merkevare? Jeg ville like lite kalt ungen for Vabis (eller Scania) som Naf, Nav eller Saab.... Skal jeg se helt bort i fra dette, så klinger heller ikke Vabis bra, det høres mest ut som et utenlandsk etternavn, samt at det er likt sykdommen rabi(e)s... Men - det er godt vi er forskjellige, og jeg skal være så konstruktiv at jeg skal komme med noen navneforslag: Nicolay Vabis Johan Vabis Petter Vabis Felix Vabis Max Vabis William Vabis Andreas Vabis Leander Vabis
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 ok..som sakt er jeg også egentli usikker på det..men min samboer liker det..jeg har sakt at han kan få bestemme navn..jeg skjønner egentli at fålk reagerer på det..det er ganske så spesielt å uvanli. 1000 takk får fårslagene:)
Vannmann35 Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 Ha, ha - det er noe med disse mennene tro jeg ;-) Hadde mannen min fått gjennom sine forslag så hadde jeg endt opp med en sønn som het Conan, Morgan eller Kirk... Men et sted går grensen for min del.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #17 Skrevet 26. mars 2008 hehe det er sant...så vi får se va det blir til:)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #18 Skrevet 26. mars 2008 Må si at jeg er helt enig med Vannmann31 - jeg synes det er veldig merkelig å kalle opp barnet sitt etter en lastebil. Vet om noen som har oppkalt sønnen sin etter en fotballspiller (Oliver Francesco heter gutten) og jeg syntes det var litt snodig, men en lastebil tar virkelig kaka! Beklager..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #19 Skrevet 26. mars 2008 om du ikke har fått med deg hva som står tidligere så skal jeg si det nåkk en gang...DET ER IKKE SIKKERT Å IKKE 100% AT HAN SKAL HETE DET......men vi har vært inne på tanken ja..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #20 Skrevet 27. mars 2008 I alle dager, det var litt av en reaksjon. Når man skriver et innlegg om et veldig spesielt navn på denne siden, må man vel regne med å få kommentarer på det??? Hvorvidt dere 100 % sikkert skal kalle sønnen deres dette eller ei, har da ganske lite å si for om jeg (og andre) kan kommentere navnet du har skrevet om i innlegget ditt. Dersom dere kaller sønnen deres for Vabis, må du regne med å få endel kommentarer (ikke nødvendigvis negative, men som at "Det var uvant" osv) og jeg vil anbefale deg å ikke reagere med samme irritasjon som det virker som du gjør her. Kunne du forresten selv tenke deg å vært oppkalt etter en lastebil? Eller en kleskjede eller et fotballag eller hva nå foreldrene dine digget den gangen du ble født? Det er ikke frekt ment, men selv tror jeg ikke at jeg hadde vært veldig fornøyd om jeg var oppkalt etter en lastebil.. Lykke til med gutten og navnevalget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå