Gå til innhold

Svangerskapsforgifning

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått høyt BT (130/90), hatt hodepine til og fra de siste to ukene og vondt øverst under BH`n. Dette er mitt andre barn. Er nå 36 + 2. Jeg hadde ikke disse plagene med nr 1. Var da på kontroll i uke 36 med BT 125/85. Fødte da 37 + 4. JM syns det var rart at jeg hadde fått dette nå ettersom jeg ikke hadde det forrige gang og det er samme barnefar... Hva tror dere?

Har nå vært på sykehuset til kontroll hver dag. Noen som har opplevd det samme? Svangerskapsforgiftning? Hvordan gikk det og når fødte dere? Lurer så veldig på hvor lenge jeg kommer til å gå og om jeg bør prøve å få i gang fødsel selv. Det skjedde sist.. Barnefar mener vi skal avvvente til uke 37. Er redd for å bli så dårlig at fødselen blir altfor tøff.

Fortsetter under...

Jeg ville nok ikke prøvd å sette i gang noen fødsel selv, nei..Du er i gode hender nå som du får kontroller hver dag!! Jeg fikk selv sv.skaps.forgiftning i uke 36 i mitt første svangerskap, og jeg hadde kontroll annenhver dag helt til blodtrtkket var oppe i 170/105, da ble jeg innlagt med flere blodtrykksmålinger hver dag, urinprøver, vektkontroll og blodgjennomstrømnings ultralyd. Etter en ukes innleggelse ble jeg satt igang. Du er i de beste hender og de tar ingen sjanser, så ikke begynn å styre med noe selv, det kan bare gjøre det hele vondt verre. Jeg ble satt igang 12 dager før termin, og ble nøye overvåket, men fødte vanlig. Det er obligatorisk med epidural hvis du får svangerskapsforgiftning, for å holde blodtrykket nede. Fra jeg ble satt i gang til han ble født tok det halvannet døgn, men det var ikke rier hele tiden. Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning på slutten, men var aldri i noen fare, de tar babyen uten å stusse hvis verdiene blir truende, spesielt når du er kommet så langt i svangerskapet!! Lykke til, håper du kommer med en liten oppdatering!!

• 2 uker senere...

jeg hadde absolutt ingen tegn til svangerskapsforgiftning i første svangerskap.

I andre svangerskap fikk jeg 1+ på protein og blodtrykket steg på slutten. barnet var i normal str. og de har samme far.

Nå er det mangen år siden sist jeg var gravid. Er gravid igjen med ny mann. Er 19 +2 i dag og fikk påvist begynnende svangerskapsforgiftning for noen dager siden.

Dette er jo vanvittig tidlig og jeg er veldig redd for at barnet må førløses lenge før term...

kvinner som selv hadde lav fødselsvekt har 3 ganger så stor risiko for å utvikle svangerskapsforgiftning. jeg var selv liten ,2910 gram ved fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...