Gå til innhold

Bilstol for nyfødte som er enkel å montere og som har base. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil ha en bilstol som er enkel å montere og som har base slik at den lett kan flyttes fra bil til bil (vi har 2 biler).

Det er en fordel om man kan legge ryggen helt ned og at den er litt å bære på.

Noen tils??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

maxi-cosi har base. Setet er lett å bære, men vet ikke helt hvordan det er med montering av basen. Kan jo bare bruke sete i den ene bilen kanskje?

Skrevet

maxi cosi er genial

Skrevet

Akta Graco Logico S. Dette setet er på tilbud hos Reflex forhandlere nå til 12-1300 tror jeg. Setet kom omtrent like godt ut i test som vinneren(maxi cosi), men fikk litt trekk fordi det er tyngre. Men helt supert sete!

Skrevet

Vi brukte Graco Autobaby med base sist, nå har jeg kjøpt en Graco Trilogic (eller var det Logico..) med base. Nyfødt-modell

Maxi Cosi hadde ikke base sist vi hadde stol, så det var ikke så mange å velge i akkurat. Vi var uansett fornøyd med Gracoen, så vi satser på den nyeste modellen av den. Vi har også to biler, vi bruker basen fast i en bil, og monterer setet uten base i den andre. Meget enkelt.

Men har sett at det er mange som selger Graco Autobaby med to baser på finn.no, så det er nok ikke noe problem å få kjøpt.

Maxi Cosi er nok også en god stol, bakdelen er at basen er så dyr.

Så vidt jeg vet er det bare HTS Izi sleep som kan legge ned ryggen, men det er kun når du ikke har stolen montert i bil, vel å merke!

Jeg hadde opprinnelig tenkt å kjøpe sistnevnte til barn nr to, men har snakket med en del som har brukt denne, og de var mellomfornøyd. Base kan visst kjøpes separat til denne også. Lett å bære synes jeg ikke den er.

Anbefaler deg å dra innom en forretning som selger disse, og ta en titt. Løft på dem og få dem demonstrert ved montering..

Skrevet

akta graco logistic s med base...koster kun 1300 fram til 31 mars på reflex.. er å anbefale:)

Skrevet

væe klar over at det er kun nyere biler som er laget slik at du kan bruke base..

etter 2006 eller noe.. sikkert noen før det og, men..

så sjekk ut om det går i bilen før du kjøper..

Skrevet

dette er helt feil det med at eldre biler enn 06modeller ikke kan få base montert. det gjelder kun bilseter med isofix. det finnes andre baser som bare skal festes med sikkerhetsbeltet. og da kan man fint feste base/sete i hvilken bil som helst;)

f.eks acta graco logico s. som jeg anbefaler på det varmeste. tungt ja. men lett å håndtere, enkelt å feste,enkelt å ta inn og ut osv. basen festes kun i sikkerhetsbeltet. i tillegg er det en fiks liten sak på basen som er kjekk om man har litt skråstilte bakseter i bilen. basen kan nemlig heves litt skrått oppover slik at setet legges litt bakover så babyen slipper å sitte i prestestilling.

i tillegg er det veldig sikkert.

maxicosi er et likesikkertsete. men er en del dyrere. denne har en isofix base og en easyfixbase. den ene til biler med isofix, den andre til alle andre biler. men denne er dyrere igjen da....

uansett mye å velge mellom!! men anbefaler hvertfall acta. den er sikker, enkel og koster ikke skjorta!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...