Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Da har vi tilbragt påskeferien på sykehuset da lillegutt på 6 uker ble påvist rs-viruset!!! Vil bare si til alle mødre med små barn som er tette og forkjøla-dra til legen og sjekk!!!!!!!! Jeg skjønnte nok ikke hvor tett lillegutt var,men han hadde masse slim i lungene og lå til overvåking første natta på sykehus.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Huff og huff... Det viruset er min største skrekk. Blir helt satt ut av sykehus. Føler meg så hjelpeløs der, rett og slett. Håper det går bedre med gutten din!!
MegOgAlleMine Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Vi fikk også en runde på sykehuset pga rs. Minsten lå på overvåkning 4 dager!! Hele oppholdet ble faktisk bare på en ukes tid. Er vondt når barn er syke og har det vondt. Spesielt med rs-viruset og lignende er at man kan kjenne det igjen ved å se hvordan de puster. De puster hardt, fort og man ser tydelig at de bruker de nedre musklene. se på hvordan de nederste ribbeina beveger seg!( Dette er pga slimet som gjør det tungt og vanskelig å puste. rs viruset er veeldig seigt!) Det som er farlig på så små er at de rett og slett slutter å puste fordi de er for slitene. Vi var hos legen med minsten dagen før innleggelse. Fikk med resept på slimløsende og fikk samtidig beskjed om å følge med på dette med pusten hvis den skulle begynne slik. Det gjorde den dagen etterpå, og da begynte ungene samtidig å bli grå pga mangel på oksygen. Skulle noen oppleve dette langt unna helsepersonell så beveg på ungen(dette hjelper slimet til å flytte seg), og hjelp den til å ligge slik at lungene får best plass. På små barn: Ikke duk de i ryggen!! Dette fikk vi streng beskjed om å ikke gjøre fordi de ikke er sterke nok tilå hoste det opp, og det da vl bli sittende fast på farlige steder
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Har de feber når de har dette Rs-viuset?? Jeg skal til legen med mini etterpå pga disse symptomene, men min har ikke feber...
MegOgAlleMine Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 i utgangspunkt er ikke dette et kriterie nei, men de får ofte feber pga et virus i tillegg. Minsten her hadde feber litt opp og ned i dagene i forveien, men var først på sykehuset den steg og ble en stund.(ca 39,5)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå