Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Hei Jeg har en liten følelse på at jeg skal ha tvillinger.. Den har sikkert de fleste før de er på Ul hehe.. Men grunnen til at jeg trur det er fordi magen min er så stor.. Å den kom MYE tidligere enn sist gang.. Sist syntes det ikke før i uke 18 ca.. Nå fikk jeg mage allerede i uke 7 og svangerskapet er helt anderledes enn sist gang.. Min bestefar er tvilling og min bror og hans kjære var gravide med tvillinger for litt siden.. Er det noe som går i arv?? Eller er det bare tilfeldigheter som gjør at det blir tvillinger?? Legen min sa det var normalt å få mage fortere når man har vært gravid før.. Greit nok, men jeg er STOR! hehe.. Når kjente dere bevegelser\liv for førtste gang dere som venter tvillinger??
Annkimor Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Toeggede tvillinger er arvelig på morssiden. Dette fordi det kommer av at to egg løsner ved eggløsning. Eneggede er ikke arvelig! Jeg misstenkte det var to pga at magen kom fort, og pga "magefølelse". Har ikke noe i familien. Var også mer kvalm, mer sliten, mer humørsyk enn sist svangerskap. Kjente liv i uke 15 ca, men ikke hver dag, nervepirrende....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå