Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg 8 uker nå og har kun kjent bittelitt kvalme. I mine to forrige svangerskap har jeg blitt kvalm mye kjappere. Begynner å lure på om alt er i orden...

Har ikke soset meg til å ordne legetime enda heller, så jeg må vel smøre meg med tålmodighet før jeg får time og forhåpentligvis en bekreftelse på at alt stemmer.

Flere som ikke kjenner stort?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137229274-hvordan-er-formen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:-)

formen min er egentlig over all forventning!!! kjenner lite til at jeg er gravid bortsett fra at jeg har vært en del trøtt i det siste. er 5+4 i dag. lurer på om kvalmen kanskje kommer om noen uker... forrige svangerskap var jeg kvalm HELE veien, fullstendig tappet for energi med andre ord;) denne gangen skal jeg nyte å være i form:)

Jeg er 7+0 i dag og kjenner kvalmen mer og mer. Ikke sånn spy-kvalm, men den kommer i bølger i løpet av dagen. Ellers har jeg ømme pupper som har blitt større(sambo veldig glad). Jobber bare nattevakter og kjenner at jeg er mer trøtt/liten på jobb nå enn før.

Formen min er også veldig bra! Det eneste j merker noe til er at j er kjempetrøtt hele dagen! Og d er litt slitsomt når man jobber i barnehage:p D er mange som ikke kjenner noe kvalme i det hele tatt. Svigerinnna mi var skikkelig kvalm og dårlig i sitt forrige svangerskap, men i dette her har a ikke vært kvalm i d hele tatt. Så tror du kan slappe av:)

Gratulerer med graviditeten:)

Her er formen ganske varierende, fra fryktelig kvalm og sliten/trøtt, til bare litt uggen og småtrøtt:-) Er 6+4 i dag. Forrige svangerskap var jeg ikke fullt så kvalm, men da hadde jeg en del mensmurringer og mye stikk/sitring i puppene + at de var ømme. Denne gangen har jeg nesten ikke hatt mensmurringer og puppene kjenner jeg absolutt ingenting i, men det har kanskje sammenheng med at jeg ammer førstemann enda? Noen med erfaring?

Merker at jeg gleder meg til disse første 12 ukene er ferdige og formen begynner å komme seg igjen. Tungt av og til å være trøtt og kvalm mamma til en aktiv ettåring som ikke alltid er så flink til å sove om natta;-) Håper derfor ekstra sterkt at det fortsatt er liv inni der om 6 uker slik at disse dagene og ukene ikke er forgjeves;-)

Lykke til med graviditeten alle sammen!!

Annonse

jeg har vært heldig å ikke fått noe kvalme:) er 8+5:)

men jeg sliter med forstoppelse og d er helt ************************

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... ingneting hjelper... nå har jeg hatt d i 3-4 uker... jeg kommer vel til å slite med d hele svangerskapet tenker jeg,:( d er så vondt at jeg griner når jeg skal på do....

Her er formen relativt grei.. Hadde min første "oppkast" nå til morgenen.. Spiste lite i går kveld så det ble med brekkninger og litt magesyre.. Men så blei jeg ok igjen, og tenkte med meg selv at det er egentlig greit og være litt kvalm, jeg vet jo at grunnen er god! Men så spiste jeg frokost akkurat og nå begynner jeg og bli uggen igjen... så er ikke fult så positiv lenger :P hehe.. Ellers er det hovne og vonde pupper, en vannvittig tørste og trøtthet som er det "værste" her!! 7+1 idag.

Jeg er 6+4 og føler meg egentlig ganske så bra, litt småkvalm - og det er en del mat jeg bare ikke vil ha, og noe som bare smaker helt nydelig..

Har vært gravid en gang før og var mye dårligere da. Nå legger jeg meg 21.30 og halvsover fra jeg kommer fra jobben.

Merker at jeg er lettere irritabel, noen andre som er det?

Jeg bruker generelt å være veldig blid, men nå må jeg konsentrere meg for å være blid innimellom, ikke gøy. Har en del "smerter" ikke smerter, men jeg kjenner at det foregår ting nede i magen min (støl liksom), og olabuksene kan jeg bare glemme å få igjen..

Lykke til jenter!

Er 8+1 og ble småkvalm tidlig (4+3 eller noe sånt), men denne kvalmen har gitt seg for det meste nå. Også vært fryktelig øm i brystene, men også dette er mye bedre nå. Noen som har/har hatt det på samme måten? Forventet å være dårligere lenger og ikke minst at jeg kanskje ville være øm i brystene lenger?

Vi gleder oss!

Jeg har det på samme måte. Leste at brystene vokser i første del av svangerskapet, og tenker at når de nå ikke er såre lenger, så er det kanskje slutt på den voksinga. Er ti uker på vei. Og kommer til å få stor mage med noen ganske så moderate pupper på toppen.

Er 6+5 i dag å måtte dra til legen for kvalmen bare kom hoppende på meg så jeg orker ikke stort!

følt meg i så fin form fram til lørdag, så var litt nedtur, var så dårlig sist atte. Veldig trøtt er jeg også, så ble 100 prosent sykemeldt ut uka også 50 prosent fram til 18. april trur jeg det var.

Du som sliter med forstoppelese burde prøve blå idoform! tok det hele forrige svangerskap, det funket fint!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...