Gå til innhold

Da er påska ferdig, og vi har ikke gjort ÈN ting sammen som familie!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde gleda meg litt til påske jeg. Vi skulle ha hjemme-påske, slappe av og kose oss. Men jadda! Vi har sittet inne!! Sambo skal ikke gjøre noe. ALT jeg foreslår avslår han glatt. Ikke skal vi besøke noen, ikke skal vi gjøre noe. Arg!!! Blir så frustert, og ikke minst lei!!

ALDRI skal vi gjøre noe!!!!

Jeg er sorten som gjerne vil finne på noe. Besøke familie,venner, være ute i frisk luft. Han HELT motsatt! Får krupp av han!!

Han kunne ikke ta pappaperm, fordi han er selvstendig næringsdrivende. Synes dette har vært forferdelig dumt jeg, hadde ønska han hadde tatt en del. Men nå er jeg glad han ikke skal ha den, for da hadde han og snuppa kun sittet inne i stua. I x-antall uker!

Idag skulle han endelig bli med ut å trille en tur. Etter 100 meter så snudde han og gikk hjem, for det var så KALDT!!! Gosj!! Han er da en voksen mann!! Men neida. Så da gikk jeg og snuppa på tur alene da. Slik som vi har gjort resten av påska, Ikke gjort en ting sammen som familie.

Beklager, måtte bare få ut litt her!

Håper dere har hatt en fin påske da;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Prøv å tenk sånn: du fikk hvertfall kost deg med babyen!

Har litt av samme problemet, jeg elsker å gå ut og GJØRE noe.

Han elsker å sitte i sofaen og spille play station (menn vokser aldri fra det) og ser på tv. Når han skal "leke" med babyen tar han henne opp i sofaen med seg. Da blir jeg fryktelig frustrert, og overtar for syns ikke det er noe for babyer å sitte i det bråket.

Kunne skrevet det innelgget der selv jeg, nesten.

Du er ikke alene hvertfall!

Skrevet

Må ærlig talt si at jeg ikke skjønner hvordan noen kan være sammen med og få barn med noen som virker så lite intr i familielivet og spes da barna. Hadde aldri falt meg inn å bo under samme tak med noen som var så lite involvert.... Er kanskje jeg som har vært kjempeheldig med min mann.... Han elsker familielivet like mye som meg!

Skrevet

Må si meg litt enig med siste anonym her, selv om jeg selvføllgelig får sympati med deg også,HI. Og selv om andre skriver inn og sier at de har det på samme måten, så synes jeg det er farlig å normalisere slik atferd. Menn er ikke mindre interessert i familie enn kvinner er, jeg kjenner ingen menn som er sånn.

En ting at han ikke vil gå tur, folk er forskjellige, men at han er uengasjert på alle områder, det er ikke greit.

Skrevet

Hei, jeg er enda en som er sammen med en mann som ikke ville gjøre noe familie ting hele påsken. Merker jeg blir litt irritert, på de som sier at man ikke burde stifte familie med en slik mann. Hvordan kunne jeg vite at han ville bli sånn når vi fikk barn? plutselig ble venner, trening, fisking det viktigste i livet hans. Før gjorde vi masse sammen bare oss to. Føler meg skikkelig lurt. Trodde faktisk ikke han kom til å bli en sånn mann...

Sånne du skulle vist bedre svar hjelper lite nå, hvis ikke noen har en tidsmaskin da?

Skrevet

Ja, jeg forstår at det kan være irriterende dersom dere opplever at vi andre bare har hatt "flaks". Og hva vet jeg, kanksje det er slik.

Men en annen ting: Jeg forstår ikke at man vil være sammen med et menneske som ikke bryr seg om din lykke og velbefinnende? Dersom min mann hadde sagt til meg at han mistrivdes i forholdet fordi jeg virket uengasjert i han og barnet ville jeg jo selvfølgelig skjerpet meg! Jeg elsker jo han og vil at han skal ha det bra og være lykkelig!

Derfor har jeg litt vanskelligheter med å forstå at man bare lar det være sånn, tar op ting gang på gang med partner, og av og til legger inn et hjertesukk enten til venninner eller på DiB. Det virker nesten som om mange bare ønsker seg et svar om at "Ja, ja, slik er det med disse mannfolka. Alle kvinner har det sånn. Vi må bare holde ut".

Det er tull!

Skrevet

Uff da jeg har også en mann som ikke har lyst til å gjøre ting så jeg har sluttet å spørre og bare bestemmer jeg.

Gir bare beskjed at nå skal vi ut på tur også videre.

De første gangene ble det litt diskusjoner og han var litt sur de første 5 meterene vi gikk men nå har det gått over og han syntes faktisk det ikke er så værst.

Ellers ga jeg han streng beskjed at de skulle ut minst 30 min hver dag når han hadde pappa permisjon og han passet på å gjøre det hver dag bortsett fra en hvor det pøsregnet. men da hadde ikke jeg gått ut heller så det er helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...