Gå til innhold

til dere som bruker MME.. kan noen hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det når dere feks skal til byen en tur med babyen osv, og på bilturer når dere gir babyen mme? jeg skal gå over til å gi gutten mme nå, han er 2mnd. men lurer på hvordan dere gjør det når dere skal bort og ikke har microen til å varme opp vannet????

blir glad for mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har med vann på termos og så har vi en Avent boks der det er delt i tre deler. I den har vi målt opp pulverdosene. Ja, også har vi med flasker så klart ;o)

Skrevet

Du får kjøpt putter med ferdig blandet mme, som kan fint varmes i micro eller vannbad. De to typene jeg har sett er Nan og småfolk. Litt dyrere og kjøpe enn pulver men veeeeeldig mye lettere og ha med på tur.

Jeg har kjøpt en termos fra fisher price som har lokk der flaska passer oppi. Har der med godt varmt vann, slik at jeg kan varme opp den ferdige mme i flaska uansett om jeg er på cafe eller i bilen på en rasteplass.

Skrevet

Når jeg har kokt flaskene så fyller jeg de opp med 140 ml kokende vann og setter i kjøleskapet. Når jeg skal på tur tar jeg med en sånn flaske og en termos med kokende vann. Når bebis skal spise så fyller jeg opp flaska til 210 ml med kokende vann og da er det perfekt temp.

(dette må du jo prøve deg frem med da ettersom hvor mye melk du skal lage)

Fikk også tips her inne om å ha med ferdig oppmålt pulver på urinprøveglass - veldig smart!

Skrevet

Vi har også med termos med varmt vann. Har vi ikke mulighet til å kjøle ned i kaldt vann ( snuppa blir BRÅsulten og har ikke tid til å vente til det kjøles ned av seg selv), så har vi i litt kokt kald vann, så mye at det blir passe varmt når vi blander opp resten fra termosen. Har også en flaskevarmer i bilen, veldig kjekt hvis man skal på bilturer osv.

Skrevet

Har kjøpt en Avent termoveske som holder på varmen i mange timer. Selges på babybutikker. Varmer melken godt opp før jeg går -

MEN bruker ikke melken når den bare er lunken lengre eller kald, og den skal ikke varmes opp igjen.

Skrevet

tusen takk for svar! flere?

Skrevet

* Termos med passe varmt vann (bruker termometer når jeg skal dra hjemmefra), ca 42-45 grader avhengig av hvor lenge jeg skal være borte, siden det blir kaldere etterhvert. Prøv deg frem med din termos, det varierer hvor godt de holder på varmen. (Vannet er kokt og så avkjølt.)

* Boks med ferdigoppmålt pulver (sånn med 3 rom som andre har snakket om lenger opp, fås i babybutikker og på Ultra bl.a)

* Flasker

* Middagstermos (sånn med stor åpning) med glovarmt vann sånn at jeg kan putte hele flasken oppi for å lunke litt på den hvis den blir for kald innen mini vil drikke den. (Noen er mer kresne på temperaturen enn andre.

Du finner masse tips på www.flaskeposten.org, og du finner snart et system og en rutine som passer for dere, og da går det så greit med flaskene. :)

Lykke til!

Skrevet

har også en sånn Avent termoveske som Ung Kvinne. den fungerer fint=) gjør klar melka før vi drar, varmer den så den holder en stund. den avent veska holder på varmen i ca 4 timer. veldig kjekt=P

ellers så funker det sikkert like greit med termos som noen andre over gjør. vi har ikke somla oss til å kjøpe termos vi da. hehe. men burde vel ha det nå som det blir en del turer i skog og mark framover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...