Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Vi er søvnløse og fortvilte...... Hun har alltid hatt vansker med denne søvnen.. Nå sovner hun 18.30 ca, og får pupp mange ganger i løpet av natten...... og hun våkner mange ganger fordi hun har mista smokken..er såå sliten..... Hun tar ikke flaske heller........ Spiser to grøt måltider, det siste ca 18.00. hun spiser også et halvt middagsglass. så hun skulle strengt tatt ikke hatt behov for pupp flere ganger på natten........ hjeeeeeeeelp......
♥Rime♥ Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Kan dessverre ikke hjelpe deg men vil bare si at du ikke er alene! Vår lillegutt på 7 mnd får mme så jeg slipper å amme om natta så far kan også hjelpe. Men problemet er han ikke vil ha melk heller, bare våkner ca annen hver time og bare er våken! Vi er helt utslitt,sover ikke noe særlig på dagen heller så jeg føler at jeg er snart nær ett sammenbrudd. Har to barn fra før og de var snille og sov hele natta fra vi kom fra sykehuset. Kan ikke forstå hva som gjør at lillegutt ALLTID er våken..
~Maja Mor~ Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Vet godt hvordan du har det! Men babyen din trenger ikke pupp om natten lenger. Du må nok hjelpe henne litt der.... Det jeg gjør ifht avvenning er å gi han en flaske med vann i senga når han våkner. Han blir ikke tatt opp, for jeg ønsker å gi han klar beskjed om at det er slutt på kos om natten. Men hvis hun ikke tar flaske, så går det nok uansett skal du se..,. Jeg hadde ikke klart dette så bra hvis han skrek mye. Han skrek litt første natten, men nå går det over all forventning. Han våkner ikke så ofte som før, og han sovner stort sett greit igjen etter at jeg dytter inn smokken. Noen ganger gir jeg han flasken med vann, men det er ikke rare greiene han drikker, så jeg er helt sikker på at han ikke er tørst eller sulten, han liker bare kosen og har gjort det til en vane. Lykke til, håper du snart får det bedre.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Vi hadde samme problem. Løsningen for oss ble å slutte helt med nattamming. Hun ble så urolig av det, våknet hele tiden selv om hun ikke var sulten. Etter et par uker der hun våknet en del (og av og til ble veldig sint fordi hun ikke fikk), sov hun MYE, MYE bedre. Jeg er ganske sikker på at det var tilgangen på pupp som gjorde at hun våknet. Nå som det ikke lenger er en mulighet, våkner hun sjeldnere.
Ung kvinne Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Det er nok bare kos hun er ute etter - min datter også var sånn som du beskriver en periode, hun våknet etter pupp uten at trengte det. Du må kanskje fortsette å gi litt kos (men uten pupp) sånn at det går gradvis over... litt synd i henne hvis det går fra full kos til ingening=grinekuren. Hun er jo vant til å få kos nå- men som andre sier, hun trenger hjelp til å kunne sove sammenhengende. Etterhvert som hun blir vant til å ikke få pupp men bare kos, kan du gradvis ta det bort også. Vet det er slitsomt. Men du kan jo prøve å bade henne rett før leggetid sånn at hun blir varm og god og trøtt - også gi grøt og så gi melk. Og hvis du får henne til å le godt også så føler hun seg nok trygg og elsket og trenger kanskje ikke denne "bekreftelsen" om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå