Ankers Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Min sønn forstår veldig mange ord, men klarer ikke å si så mange enda. Hvor mange ord er det normalt å kunne for en 17mnd gammel gutt? Han kan si borte, bø, hei, hadet, dyrelyder til (hane, ku, katt, elefant, ape, sjøløve, hund, gris, fugl), sier "ys" til lys, bade, rister på hodet og sier dæ-æi når han mener nei/vil ikke, pappa og noen ganger mamma, nam .. det er det jeg kommer på nå. Ellers, som jeg nevnte, så har han et mye rikere passivt vokabular, og han babler hele tiden.. Jeg føler det går litt tregt med språket..og er litt bekymret for at han skal henge etter, men hva tror dere?
mai mammaen til to Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 ikke bekymr deg. syns gutten din virker som han er godt i gang med språket sitt jeg.. om en mnd kan han plustelig tre gagner så masse ord..
Gjest Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Tror sønnen din er helt gjennomsnittlig, i hvertfall ingenting å bekymre seg for Etter hva jeg har hørt lurer man på om et barn på 18 mnd kan mer enn 8 ord i tillegg til mamma og pappa, når man sjekker språkutvikling. Høres jo ut som sønnen din ligger "godt an" i forhold til dette med tanke på at han ikke er 18 mnd en gang Datteren vår kunne akkurat 8 ord i tillegg til mamma og pappa da hun var 18 mnd. Har skjedd masse siden da, nå kan hun sikkert 20-30 ord til. Bare vent, plutselig kommer det
OsloMor Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Synes jeg ikke hørte unormalt ut i det hele tatt H.I., så slapp av:-)!
Lykkelig til snart to:) Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Han kan mer enn sønnen min, også 17 mnd. Og jeg synes sønnen min kan masse, i tillegg til at han babler sitt eget språk hele tiden... Så nei, absolutt ikke unormalt!!!
Sylteflesk Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Dattera mi på snart 17 mnd kan bare såvidt si mamma. Jeg er ikke bekymret. Det kommer nok.
Honningmelon Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Sønnen din er jo godt i gang med språket. Ingenting å bekymre seg for :-) Jenta mi er 16 mnd, og sier en del ord, men mange av dem er ganske utydelige, så er bare jeg og pappaen som forstår noen av de :-)
Ankers Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2008 Godt å høre! Takk for all forsikring! Blir spennende å se hva neste ord blir og når;-) Kos dere med barna deres og utviklingen deres alle sammen! Det er jammen en spennende tid:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå