Gå til innhold

Begynner mange her med grøt/velling før fylte 4 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har begynt å våkne såååå mye om nettene... Vil ha mat hele tiden... Er 3mnd og nesten 3 uker nå... På tide med velling?? Bruker både MM og MME pga har kun melk i EN pupp.... Sukk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte 1 uke før fylte 4 mnd. Hun trengte det virkelig, og det ble roligere netter. Spiser fremdeles om natten, nå er hun 6 mnd. Men det ble bedre etter at vi begynte med velling. Jeg var VELDIG forsiktig, og gjorde det gradvis med tynn-tynn velling til å begynne med. Tok 1 mnd for oss å komme opp i full grøtposjon, og det var først da det gjorde utslag.

Skrevet

begynte med risgrøt,mais med ris-forskjellige med ris,ca 3 1/2 mnd.Stor gutt,ganske sulten:) Har bare fått grøt,ikke velling.Spiste godt med en gang.Hadde malt oppi.Idag snart 6mnd får han havregrøt:)

Skrevet

begynte m velling av maisgrøt når han var 12 uker, når han ble 14 uker begynte vi m grøt, i dag er han 15 uker og får grøt to ganger om dagen, en liten grøtmoms :-) synes han er skrubbsulten hele tiden.

som regel drikker han melk etter grøten også.

men han våkner likevel om natta og er skrubbsulten.

så start i d små du og se om hun tåler d :-) noen må også ha malt oppi, men d har ikke vi trengt

Skrevet

vi begynte med grøt til vår 2 åring da hunvar 3 mnd og nesten 3 uker. helsestasjonen frarådet det,men aldri angret en dag. vi tok det litt forsoktig i starten med bare noen skjeer. men gikk ikke lang tid før hun spiste store porsjoner. jenta gapte og gapte.hun ville bare ha mer og mer. fra den første uka hun fikk grøt begynte hun å sove om natta. hun sov da fra 20-06. jeg skvatt opp. trodde barnet var død. før den tid hadde hun aldri sovet mer enn 2 tmer sammenhengende. dag som natt. jeg hadde mistanke om at hun fikk for lite mat,men flaske ville hun ikke ha ikke med noe slags drikke i,heller ikke kopp. begynte ganske snart å gi henne kokte grønnsaker til middag også. hun spiste alt jeg serverte. selv kalde middagsglass kastet hun seg over.(matlysten snudde dessverre når hun ble 1 år)

derfor sier jeg kjør på.. hadde jeg ventet med grøt til helsestasjon mente det 6mnd hadde vel vesla vært underernært...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...