Gå til innhold

Ultralyd til onsdag:)

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal til ultralyd på Bærum sykehus til onsdag. Gleder meg kjenpe masse. Til onsdag starter uke 19, så er snart halveis.

Lurer litt på om andre som har vært på ultralyd vil komme med tips om hva de f.eks angrer på at de ikke spurte om på ul. Eller tips om hva jeg kan forvente meg. Er så spent :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137228096-ultralyd-til-onsdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får ihvertfall dele våre egne erfaringer. Syntes det er kjempe koselig å lese at andre har hatt en fin ultralydopplevelse. Håperalt er vell, vet at det er liv, nå gjenstår det bare å se at alt er fint med den lille :)

Du må fortelle hvordan din ultralyd går da Lille meg venter nr 3.

Har du noen tanker om hva det blir?

Hei du! Var på UL på Ullevål på torsdag før påske - en helt fantastisk opplevelse! Sist UL var i uke 12 eller 13, og da var jo babyen så liten. Nå fikk vi se alt, det var så utrolig rørende å se hvordan han holdt på rundt der inne; først lå han helt krøllet sammen, så strakk han seg ut, sparket, "tottet", snurret rundt osv osv. Morkaken ligger foran hos meg, hvilket betyr at det tar litt lengre tid før jeg kjenner ham. Derfor var det så skjønt å se hvor aktiv han var! Det fineste var dog nesten da jordmor slo på lyden og vi hørte det lille, raske hjertet :-)

Både jeg og kjæresten min var helt i farta da vi var ferdige, taxisjåføren vi hadde ned til byen igjen må ha trodd at vi var ravende fulle :-D

Kjapt om hvordan det skjedde: Først pratet vi litt om hvordan jeg hadde det, om jeg hadde hatt plager, blødninger osv.. Så la jeg meg på sengen, kjæresten min fikk en stol ved siden. Det var en TV-skjerm i taket over sengen. Jordmor gned inn magen med guffe og skrudde av lyset. Det var egentlig litt høytidelig, og jeg husker at jeg tenkte at det nesten var litt for meget, vi visste jo ikke per da at alt var bra....

Men så fikk vi opp bildet, og JM gikk raskt gjennom det viktigste; hjerne, hjerte, rygg, armer og ben. Da hun kjapt hadde slått fast at alt så bra ut, gikk vi inn på detaljer, fingre, lever, blære, hjertekamre... Så fikk vi inn "riktig" bilde for kjønn, altså nedenfra, og så spurte hun om vi ville vite kjønnet (da hadde jeg allerede skjønt det, fordi det ikke var til å unngå å legge merke til utstyret mellom bena). Vi ville absolutt det :-)

Jeg var ganske oppglødd, og glemte alle spørsmål. Så om jeg skulle gått om igjen, ville jeg spurt om følgende som jeg ikke fikk vite:

1. Hvor lang er han?

2. Hva veier han?

3. Hvor stor er livmoren min?

4. Hvor mye kaffe er det egentlig forsvarlig å drikke?

Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde kunnet få svar, men angrer litt på at jeg glemte å spørre :-)

Masse lykke til i morgen, det blir sikkert kjempegøy. Fortell hvordan det går, da :-)

Annonse

Kjempe morsomt å høre om ul opplevelsen din Berta_78. Gleder meg desto mer :)

Kommer nok sikkert til å glemme å spørre om alt jeg lurer på, men greit å vite hva andre ville spurt om. Får ihvertfall prøve å huske det.

Masse lykke til til dere andre som skal på ultralyd også. Kjente forresten de første sparkene igår kveld. Var en merkelig og god følelse.

Til de som lurere eller er interressert :)

Ultralyden gikk strålende. Var en god opplevelse på alle måter. Fikk spurt om alt jeg lurte på og bebisen så helt frisk ut.

Jeg har egentlig hatt en jente følelse helt til for et par uker siden. Da begynte jeg å føle at det kunne være en gutt.

Da vi fikk se bebisen på skjermen så spurte jeg om det var en gutt, for det så ut som det var en liten tissemann der. Jordmoren bekrefet dette, så nå venter vi en liten guttebebis.

Fikk med oss 5 fine bilder. De skal vi få rammet inn :)

Har forresten en helt annen følelse idag. Man får et helt annet forhold til bebien når du har sett den og vet hva det blir. Nå venter vi en sønn :)

Gled dere om det er noen som ennå ikke har vært på ul. Terminen min ble forresten helt den samme. 23.8.

så bra alt var fint da :)

Nå er det bare 2 dager til jeg skal :) Jeg selv føler jente..har jeg gjort hver gang (har 2 jenter fra før også) Så spennede å se om vi får se på UL på onsdag hva det er som gjømmer seg der inne :)

Blir glad uansett hva det er da..men overrasket visst det er gutt pga magefølesen sier sånn jente hehe..

Mest av alt er jeg spent på om alt er som det skal være..kjenner masse liv hver dag..så ikke tvil om at den er aktiv iallefall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...