Gå til innhold

flere som kjente TYDELIG liv i uke 17 / 18?

Anbefalte innlegg

jeg er i uke 17 + 5 og kjenner så tydelig den lille. syns det er spesielt, er første gang jeg er gravid, men har kjent det tydelig siden uke 16 noen som har sparka eller beveget seg, og i det siste så er det nesten som jeg har "kjent kroppen" til lillebaby.... Vanlig? F.eks. i morgest når jeg våknet så hadde jeg en "hard kul" på den ene siden av magen, under navlen, akkurat som om det var hodet jeg kunne kjenne, men det virker større enn den egentlige størrelsen på barnet så kort på vei... min mann kjente også helt tydelig at det virkelig er som om vi kjenner at "nå er babyen der og der", faktisk kjenner kroppen til den lille liksom....

Flere som kjenner så tidlig? Førstegangsfødende?

Fortsetter under...

Jeg er også førstegangs og kjenner tydelige spark. Har også kjent liv siden uke 16. Jeg er nå 18+5 og de siste dagene har vi faktisk kunnet kjenne spark fra utsiden ;) Utrolig kos!!! Hadde ikke trodd at jeg skulle kjenne der så tidlig. Sambo har også kjent - og ei venninne av meg ;)

Jeg er også andregangs og har kjent tydelig liv siden uke 15-16. Den lille krabaten er veldig aktiv når jeg legger med for kvelden, og da har pappaen også kjent sparkene fra utsiden. Sist kjente jeg det selv så tydelig i uke 18-19, utenpåsparkene kom ennå senere..

UL viste at livmor ligger på bakveggen denne gangen, det er nok derfor det er så kjennbart livlig her.. sist lå livmoren på fremveggen, jeg husker at det generelt var ganske rolig i magen sist gang også.. det er jo heller ingen barn som er like..

Vår lille solstråle på 1 1/2 er en rolig og tålmodig tass, og rolig var han også i magen..

Det er nå helt fantastisk og utolig koselig å kjenne at det er en liten snuppas i magen da!

er førstegangs. kjent noe diffust i noen uker nå, og på mandag startet jeg å kunne kjenne det på utsiden. skikkelige spark. så både samboeren, mamma og pappa har fått kjent på spark, det er litt stas:)

Er 18+1 i dag ifølge ny UL, så har blitt korrigert en uke.

Annonse

Hei.Jeg er 21 uker på vei og kjenner vel egentlig ingen ting. Det har vært et par ganger hvor jeg har lagt meg på ryggen etter å ha ligget på siden en stund, og da her jeg kjent noe romstering. Tror jeg... :o)

Var på ul for to uker siden og da lå nurket aldri stille, så det er uansett liv der selv om jeg ikke kjenner noe. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...