Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er inne på bim-sidene flere ganger om dagen, og leser og leser... Jeg blir så forvirret av all informasjonen. Vi er snart prøvere, har pcos, og tar nå Diane for å stabilisere hormonene. Er meningen at vi skal begynne å "prøve" i sommer. Har en mann som er sjømann, så det blir nok ikke lett å få det til å klaffe (annenhver måned)... Jeg holder på å gå ned i vekt, har gått ned 7 kg til nå, men har enda endel igjen. Jeg har mistet to ganger før, så det er med blandede følelser jeg skal bli prøver (eller vi).

Mine spørsmål er: Dere med pcos som har mistet et barn/foster før, både en eller flere ganger hvordan klarer dere å holde motet oppe? Jeg trenger noen råd angående akkurat det, for jeg tror jeg kommer til å gi opp dersom jeg mister igjen.. Det var så utrolig vondt, både psykisk og fysisk! Så hva gjør man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har motiverende råd til en snart-prøver??

Skrevet

Kjære Ønskerbarn2009

Jeg har PCOS. Har et barn på 10 mnd. Da vi bestemte oss for å prøve sluttet jeg med pillen, mensen kom gledelig nok en måned etter, og neste måned var jeg på vei.... :o) De sier ofte hormonene kan være "snille" rett etter pilleslutt... Svangerskapet var veldig greit, ingen plager. Jeg fullammet gutten min i nesten 6 mnd. et par måneder etter kom mensen. Neste måned var jeg på vei igjen. Denne gangen mistet jeg dessverre i MA uke 11. Så vi prøver igjen snart.... ;o)

Jeg trøster meg med at jeg i alle fall klarer å bli gravid... Det er mange med PCOS som strever og ikke klarer å bli gravid i det hele tatt. Sjansen for å miste er ikke mye høyere for de med PCOS.

Man antar at ca 30% av alle svangerskap ender i abort i løpet av de tre første månedene. Så sjansene for å miste er uansett stor.. enten man har PCOS eller ikke. Dette er jo en mager trøst når man ønsker så sterkt.... men det er fakta.....

Hvor gammel er du? Er du mye overvektig? Så flott at du har klart å gå ned 7 kg!!! Hvordan spiser du/ diett? Får du tid til å trimme i hverdagen? Det er veldig viktig! En halvtimes gåtur er kjempefint! Skal ikke mer til om man ikke har trimmet så mye tidligere.

Ønsker deg masse lykke til med prøving og kommende svangerskap!!! Det kommer til å gå bra!! :o)

Skrevet

Heisann :)

Jeg har også PCOS, og er en av sliterne. Vi hadde prøvd så lenge at vi nesten hadde innfunnet oss med at neste skritt på veien var prøverør. Jeg har prøvd Diane, pergo, provera, laproskopi, gå ned i vekt og det store og hele men nei..

For et par uker viste testen positiv. Da hadde vi prøvd konstant i over 3 år med tett oppfølging av spesialist på sykehuset.

Vi er nå ca 7 uker på vei, og jeg skal ha min første ul neste onsdag. magen vokser, og jeg har masse symptomer, så det blir veldig spennende.

Man hører masse skrekkhistorier her om at PCO'ere har større abortrisiko, men jeg tror som Klemzi sier at sjansene er som de er. Mister man så er det naturens måte å fortelle at dette ikke er riktig på.

Jeg har forhåpninger om at dette skal gå bra, men jeg forventer det ikke. På den måten tror jeg at dersom det skulle gå galt så vil jeg fremdeles holde motet oppe, og prøve på nytt.

Vi har slitt så lenge nå, at vi har lært at ingenting kommer enkelt. Skulle det mot alle forventninger gjøre det så anser jeg meg selv som et av de heldigste menneskene i verden :)

Lykke til med prøvingen. Skulle du lurer på noe så kan du godt sende meg en melding. Jeg har hatt diagnose PCOS i rundt om 17 år (siden jeg var 13) med alle symptomene som følger med, så jeg har endel erfaringer på området :)

Skrevet

Hei Klemzi.

Tusen takk for svar-det var virkelig oppmuntrende! :) Jeg håper også på snille hormoner når vi skal begynne å prøve. Skal ta Diane i to måneder til, og så skal vi bli prøvere! Det er litt skummelt, det er jo så masse som kan gå galt... Men jeg skal forsøke å være positiv! :) Min kjære mann er veldig optimistisk, håper det smitter av litt på meg! ;)

Trist med MA i uke 11.. Håper spiren sitter for dere snart :) Mange svangerskap ender med abort, det forstår jeg etter å ha lest her inne. Jeg har jo selv opplevd det to ganger, en sa og en exu, og det var så grusomt! Selv om vi ikke prøvde å bli gravide noen av gangene, så var det utrolig trist å vite at man ikke klarte å bære barnet frem :( Men jeg kan iallefall bli gravid, om ikke jeg har eggløsning hver måned, så må jeg jo ha hatt det innimellom, og det er fint å tenke på. Mange med PCOS har jo ikke el i det hele tatt, og det er veldig trist. Håper hormonene mine blir stabile etter pp-slutt.

Jeg er 28 år, ca 1,69 høy og veier nå ca 85 kg, var over 92 kg i desember. Målet mitt er å veie ca 70 kg, så det er litt igjen.. Men det skal jeg klare. Spiser frukt, grønnsaker, rent kjøtt, baker med speltmel og tar kanelkapsler. Ellers så prøver jeg å trimme ofte, svømmer ca 3 ganger i uka og går tur. Det er kjekt å se kiloene forsvinne! :) Du da, er du normalvektig eller overvektig? Hva gjorde du for å bli gravid?

Takk for lykkeønskninger, og det samme til deg! Kanskje vi begge to får barn til neste år! :) :)

Skrevet

Hei Endelig-gravid.

Takk for svar! Og gratulerer med den lille spiren i magen! :) Det unner jeg dere virkelig etter så mange år med prøving! Spennende med ul! Du får holde meg oppdatert! ;)

Jeg vet at det kan bli masse "jobbing" fremover, mange ting som skal klaffe og mange ting som kanskje må iverksettes for at vi skal få vårt etterlengtede barn! Men jeg skal prøve å være positiv, da blir kanskje hormonene det også?? ;) Ja, abort er jo naturens måte å "rydde opp" på, hvor kynisk det enn måtte høres ut! Men jeg unner oss å få babyer, og jeg er sikker på at det vil klaffe for meg også, slik det har klaffet for deg! Jeg skjønner godt at du ikke vil få noen forhåpninger, for da blir fallhøyden så stor! Men jeg kan håpe for deg, og jeg håper virkelig at alt skal gå bra! :)

Jeg vil gjerne sende deg en melding, men aner ikke hvordan jeg gjør det her inne... Forklar meg det, du, så har jeg garantert mange spørsmål til deg! :)

Krysser fingre og tær for deg! :)

Skrevet

Hei igjen :)

For å skrive privat melding så kan du klikke på navnet mitt, og du vil få opp profilen min. Det kommer det en boks på høyresiden hvor det står "send melding", trykk på den og send meldingen :)

Når du logger deg inn så vil du komme til forsiden hvor det står hvor langt du er på vei etc. Der ligger også postkassen din, slik at du kan se om du har ny post :)

Skrevet

Hei igjen!

Jeg er normalvektig; 169 høy og veier 60 kg.

Jeg gjorde ikke noe for å bli gravid. Gynekologen min sa man ofte kan vært heldig rett etter pp-slutt, da rekker ikke PCOSen å skape for mye kaos..... på en måte.... ;o)

Vi får håpe det klaffer for oss begge innen kort tid!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...