Gå til innhold

Livet etter baby?


gulda

Anbefalte innlegg

Nå er lillegutt snart 8 uker, og jeg har nesten ikke vært her inne. Den siste tiden før fødselen var jeg her masse, og det hjalp meg til å få dagene (og noen netter) til å gå. Hadde BL, så det begrenset hvor aktiv jeg kunne være, og gav meg masse tid.

 

Nå har jeg ikke tid! Babyen krever masse på dagtid, og det å ha hendene fri er plutselig dyrebart. Om nettene har han derimot blitt veldig flink! Det gir heldigvis litt overskudd til å kunne takle dagene bedre. Han har godt humør, smiler masse, og sånt. Men han sliter med å sove på dagene, og da blir han overtrøtt og grinete. Mange dager har det vært vanskelig å rekke å få i seg mat. Han sliter også med luft i magen, men ikke så ille som kolikk. Er mye på tur, for der får han sove.

 

Huset blir nedprioritert. Skjønner nå alle venninnene som sa at man måtte senke standarden når småtassene kom inn i livene..

 

Synes tiden går veldig fort, og at han blir stor i en fei. Nå er det ikke lenge til også str.56 må pakkes bort! Lit vemodig, samtidig som det er kjempegøy å se hvordan han utvikler seg i racerfart!

 

Livet er slitsomt, men utrolig givende med baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Høres litt ut som min kar, flink til å sove hele natten, men kan ha noen urolige dager med mageknip som ender med at han igjen blir overtrøtt og sutrete av det. Ikke kolikk dette heller og jeg vet jo at om ikke lenge har magen til disse småkarene blitt mye bedre. Min kar er 7 uker idag og er like stor som en halvt års gammel baby. Over 7 kg og bruker str.68. Da sier det seg selv at man fort kjenner det i rygg og armer når han er urolig.

 

Ja, man mister endel fritid og tid til husarbeid. Min samboer måtte ta seg av støvsuginga og handlingen de første 6 uker pga jeg hadde ikke lov pga tøff fødsel, men nå er jeg kommet dit at jeg kan gjøre ting igjen og det gjør jo dagene enda mer travle.

 

Er det noen som var på påskeferie? Vi var noen dager med familie på hytte, utrolig koselig. 5 åringen hadde hele tiden noe å gjøre ilag med søskenbarna og det lettet en mors samvittighet som må bruke mye tid på babyen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette hørstes veldig veldig kjent ut for meg og min lille tass her og=) han er snart 10 april er han 3 mnd gammel og det begynner å bli mye bedre, han griner alltid før han sovner så må sitte med han og kose han på kinnet til han sovner hver gang han skal sove, han er oppe 1 gang om natta og spiser og er våken klokka halv 8 nesten hver dag, men han legger seg tidlig, stup støtt klokka 7 på kvelden,vekker han da i 10 halv 11 tiden for et måltid og et bleie skift, og et lite ekstra måltid(kose måltid) før han legger seg til og sove igjen og da kan han sove til alt fra 4 til 6 på morgenen igjen før han vil ha mat igjen..

i dag var vi oppe 7,men han ble trøtt igjen halv 9 ca så fikk han mat og la han i vognen og ut,mens jeg skuffet snø når han sov.kom en del snø i natt.... jeg som venter så på våren, ut å gå i fin været også skal vi pusse litt opp når det nærmere seg sommeren..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden raser avgårde! Min lille prins er ni uker i dag. Bruker 62/68 i klesstr - lang og deilig lubben :) Han er en rolig og blid gutt, men sliter også med litt luftsmerter innimellom. Bruker lang tid til å rape og gulpe, noe som gjör han urolig. Han sover best i vognen sin på dagtid, er i seng et sted rundt ni +/- og sover fint til neste dag, med litt mat löpet av natta.

 

Har en jente på tre år, som har värt veldig sjalu! Men nå går det bedre og bedre hver dag. Hun er veldig stolt og glad i lillebror, men kan väre ganske hardhendt og jeg stoler ikke heeelt på henne, så har alltid et öye til henne når hun sitter 'alene' med ham på gulvet (mens jeg rydder kjökkenet f.eks.).

 

Huset ryddes nesten daglig, men fordi det ser bomba ut igjen bare jeg snur meg så springer jeg ikke rundt med stövkluten akkurat... :)

 

Jeg kjenner på nakke og skuldre at hverdagen krever sitt, men jeg koser meg, särlig når solen skinner! Selv om hagen er full av snö, er det godt å tenke på den deilige tiden vi har i möte!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...