Gå til innhold

April: Åh, så deilig med litt ferie!!!

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere hatt det siste uka, jenter?

Jeg var så utrolig klar for ferie nå, vært litt sliten etter 4-5mnd med regn og endel å gjøre på jobb, og ikke minst litt demotivert for hele jobben (pga 4-5mnd med regn - jeg er litt værsjuk). Men nå har vi vært på hytta (Evje) fra onsdag til søndag, og dagen i dag har bare vært helt fantastisk!!

Onsdag (avreise) var ikke så veldig vellykket; jeg skulle pakke mat og klær for de dagene vi skulle være borte og TENKE samtidig, i tillegg til at Matilde var übermotivert for hyttetur så hun løp MELLOM beina mine hele tiden og sa "eg vil på hyttå, mamma, ska me på hyttå nå, når pappa komme NÅ komme pappa, eg vil på hyttå!!!!!". Ikke bare sånn i 5 minutter av gangen og den setningen èn gang, men i ETT, BANKENDE. *svett* Må innrømme jeg mista tålmodigheten både 1 og 5 ganger da ja... Og så måtte vi handle litt også, for jeg har jo bare jobbklær for tida (trenger en våroppussing i skapet mitt ser jeg også) + ingen undertrøyer i ull.

Men omsider, i 12tiden var vi klare og gubben kom uventet tidlig hjem - hurra, endelig kunne jeg pakke Matilde (og pus; "mamma, EG bera pusen, EG! okei, mamma bera pusen då, bera pusen, mamma??" i bur) ogENDELIG få stopp på det maset. Trodde jeg... "Mamma, se, se mamma, se ka eg har mamma, se donald, se, se, se, se" - fyttekatta, trass er en ting, men det GNÅLET???? Fikk i oss litt mat underveis og fylt bensin og SÅ var vi klar for økten (tar ca 3 timer å kjøre). Kjører i en drøy time og så kommer jeg på hva jeg har glemt å pakke inn i bilen... Gjett da, det var ikke lite viktig heller... Utedressen til Matilde. Jeg var rå-sur, og gubben kunne eksplodert hvis han var typen til det. Men vi måtte jo bare snu, så det var jo dritgøy med 2,5timers ekstra kjøring, jada. Heldigvis sovnet Matilde og humøret steg betraktelig når vi kom tilbake til stedet der vi hadde snudd første gang.

Torsdag snødde det store deler av dagen (heldigvis, for det var bare skare der det var snø) og samme med fredag. Men vi fikk akt litt og kost oss ute 2 ganger til dagen likevel.

Lørdag; FANTASTISK!!!! Snø over alt, knallblå himmel og strålende sol og -5 grader. PERFEKT! Plasserte Matilde i akebrett, jeg og gubben fikk på skia (må si jeg følte meg meget usikker, sist jeg gikk på ski var påsken før Matilde ble unnfanget, dvs jaffal 4 år siden), pakket sekk med pølser og sjokolade og det som trengs for å lage bål, og så tok vi turen (heldigvis mest flatt) bort til stedet der hyttegrenda pleier å ha sin årlige påskesamling med skirenn for de små, pølsesalg og auksjon (!!). Siden vi skulle lage eget bål satt vi oss litt lenger borte, men fikk med oss hva som skjedde siden de hadde mikrofon og høyttaler. Nøt sola med pølse i handa og godt humør :o) På vei hjem klikket Matilde i vinkel for et eller annet (hun påstod vondt i beina (men hun satt??) og i det vi kom hjem var det over, så det var kanskje bare vondt i viljen...), har jaggu aldri hørt henne skrike på det volumet (type rett før hun kastet opp), men vi fikk oss nå kommet hjem selv om mor måtte av med skiene og far bære dem mens mor bar barn siste halve km. TUNGT! Og inni hodet mitt var det bare #"%%¤)&??"##"", hehe.

I dag har sola strålt hjemme også og i går snødde det her (sjokk), så været i dag var nydelig. Gubben skulle vaske bilder og mekke litt + skifte dekk på ene bilen så jeg og Matilde dro med oss maleriet i stua (mamma er deltidskunstner og maler litt til meg også, men nå trengte jeg litt nye farger så vi skulle modifisere det jeg hadde litt) og reiste ned til "Bestemor". Hun serverte sjokoladekake i solsteken på terrassen hvor vi også rigget til malesaker både til liten og stor. Maleriet ble kjempefint, vi hadde det supert i finværet, og akkurat da vi kom hjem kom gubben også, så jeg og mamma gikk på SATS! Wow, endelig i gang. Har funnet ut at mamma er den perfekte treningsmakker; jeg trenger ikke prestere en dritt, vi er på neonlunde samme nivå sånn kondismessig, og så er hun den som spør veilederne om hjelp, så hun kan vise meg hvordan alt fungerer, haha :o) Så nå satte vi oss målet om at når vi har trent 10 ganger (sammen) så skal vi på kafe sammen :o) Gleder meg allerede.

Så nå sitter jeg her nydusjet i joggedressen med verdens beste samvittighet, og venter på pizza (ikke fullt så nytt og bedre liv-aktig, men jeg er møkksulten) og gubben og Matilde er på lekeplassen og fordriver tida frem til barnetv.

..Så da er jeg noenlunde klar for jobb igjen i morgen...

Og forresten; Matilde sluttet med smokk natt til i dag, og det gikk SÅ fint!! Begynte i går å si "nå skal du snart slutte med tutti på natta også" og siden hun sa klart og tydelig "ja" hver gang jeg sa det så spurte jeg "skal vi slutte i natt? sove hele natta uten tutti?" og siden hun sa ja, så ble det sånn. Forberedte henne litt i løpet av kvelden også med "nå skal du snart sove, og uten tutti også, for du er så stor jente!". Hun våknet halv seks og ville IKKE sove mer, men etter litt overtalelse om at det fortsatt var natt og at Torstein og Halvard (supersøskenbarna) også sov nå så sov hun en halvtime til. Fortsatte samme overtalelse og da drøyde hun helt til 10 på 7. Levelig :o) Så håper jeg det går like fint/bedre i natt!!

Fortsetter under...

Ser det skjer ting til deg også :-)

Må bare si at du er flink som har kommet i gang med trening OG ikke minst at du har fått Matilde til å slutte med smokk (bøyer meg i støvet...) Gratulerer. Tror at både det med trening og smokkebruk er to ting som jeg anser som særdelies vanskelig og begynne med og avslutte her hos oss for øyeblikket. Sier som Amanda: "nei meg ikke klare"

HO!! *svett* Det var et langt innlegg!! Så morsomt å lese!! Hehe.. Litt av en ferie dere har hatt. Kan tenke meg det var skikkelig surt å kjøre tilbake etter dressen!! Ahrg! Så klar for ferie og må begynne på nytt liksom... Jaja.. Det er tross alt ikke der værste som kan skje.. hehe..

Smokkavenningen gikk kjempebra her og. Forberedte henne to dager i forveien, og så når fredagen kom var det helt greit å slutte :)

Lykke til videre med treningen!! *bøyer i støvet* Jeg får ikke fingen ut.. HAr planer litt bak i bakhodet, men... Blir skjelden gjort noe mer med det enn det.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...