Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Hvordan er deres samspill med babyen? De begynner jo å være en del våkne og er redd jeg gir for lite oppmerksomhet til babyen. Ved stell og kanskje 2-4 andre ganger i løpet av dagen prater jeg og leker med henne hvor hun responderer, smiler og ler -kanskje 10 min av gangen. Hun ligger da også litt på babygymet sitt, men er ikke glad i å ligge der alene. Ellers sitter hun en del på fanget mitt når jeg prater i telefonen, er på pc`en etc og det er det som plager meg... Føler at jeg lar mine behov gå foran og at jeg bør gi henne mer den tiden hun er våken. Men vet liksom ikke hva jeg skal gjøre -er alene med henne det meste av dagen, pappaen jobber sent og finnes ingen babytilbud her jeg bor (babysang, svømming ol.) Er så redd hun ikke får det hun trenger, lille søte gode babyen min... Også har hun kolikk i tillegg så har lange skrikeperioder hvor hun har kjempevondt i magen. Føler meg som en dårlig mor -og er kanskje det også.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Som om jeg skulle skrevet det selv. Lurer veldig på om jeg har nok kontakt med jenta mi! Hun gliser og prater til meg mange ganger for dagen men vet liksom ikke hva som regnes som nok!
Ung kvinne Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Neida du er ikke en dårlig mamma!Min baby har også sittet en del på fanget mitt foran pcen - (noe som gjør at hun "elsker"alle pcer - å trykke på dem, for hun skjønner det er en sammenheng med å trykke og hva som skjer på skjermen )og jeg har også stilt meg det samme spørsmålet som du gjør - dette kan da ikke være bra, hehe - de skal jo ikke se på tv og dette er vel det samme. Også har hun sittet en del i gåstolen sin for seg selv og sett på at jeg har sitte foran pcen. Og da får jeg dårlig samvittighet. Mannen min jobber også masse og sent -det var en periode jeg gikk litt på veggene - etter 7 mnd hjemme (som seff var og fortsatt er kjempe koselig) så blir det litt lite energi kilder.. man trenger å komme seg ut og "gjøre på noe".. sammen med babyen og kanskje og alene. For etter en shoppingtur i byn alene (f.eks.) så kan man ha ladet opp batteriene ufattelig - og når du kommer hjem igjen så har du SÅ masse energi å gi den lille og du føler du savner ham så masse de få timene du er borte. Men kanskje du skulle prøve baby massasje?? Det er noe som babyen vil elske og som jeg har hørt skal hjelpe på kolikk. Det blir en fin stund sammen som dere vil elske begge to. Bruk babyolje og lag en liten kosestund - sett på klassisk musikk i bakgrunnen - det elsker små babyer (selv om du kanskje ikke gjør det?)det er avslappende.. legg frem rene fine håndklær og tøys og kos sammen. Du kan jo kjøe en bok om babymassasje feks. Finnes også masse gratis info i brosjyrer feks. på helsestasj. Men du er ikke en dårlig mor!!Det må du ikke tro - da blir du deppa og det går utover babyen - han vil tenke hva er galt med mamman min? liker hun meg ikke?
Ung kvinne Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Og forresten... vi kan vel ikke holde på de og leke med babyene våre 24 timer i døgnet minus sovetid? Det er viktig at de lærer seg å leke alene også!
Dunder Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Skjønner hva du mener. Jeg også får av og til dårlig samvittighet og føler jeg burde lekt mer. Hvis du er redd det lett blir borte i hverdagen kan du f.eks. ha som regel at du alltid skal leke litt ved bleieskift. Jeg pleier å la henne ligge litt uten bleie mens jeg synger for henne, og masserer henne på magen. Da får hun luftet stumpen litt, noe som forebygger bleieutslett samtidig som vi får en koselig stund sammen. Et annet tips hvis du er redd for at hun er "ensom", men du ikke har tid eller orker å leke, er å ha henne i bæresjal mens du gjør andre ting (f.eks. når du lager middag, eller gjør noe lett husarbeid). Da har du henne med deg og hun får nærkontakt.
Stratos med 3 barn Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Husk at de er så små så små enda. Alle inntrykk og aktiviteter sliter masse på de. Man kan ikke se en liten baby i øynene hele tiden mens det er våkent. Det må få ligge å "tenke" litt på egenhånd og "strekke på tærne".Ha ikke dårlig samvittighet, men nyt tiden! Ganske snart kommer en periode du ikke har 5 min på egenhånd
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Også er de ganske så kjedelige når de er to mnd... ;-) De blir artigere og man får mer kontakt med dem om en måneds tid! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå