Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle sammen!

Jeg var på rutine GU for noen uker siden, og der oppdaget man tilfeldig at jeg ser ut til å ha PCO - men ikke nødvendigvis PCOS. Siden jeg og kjæresten bare har prøvd å bli gravide i drøye 6 mnd, fikk jeg råd om å prøve på egen hånd frem til sommeren, og være nøye med trening og kosthold, siden det ofte kan hjelpe. Siden vi nå skulle gå strategisk til verks, kjøpte jeg CB eggløsningstester, og jeg fikk positivt resultat da jeg testet forrige uke. Så til spørsmålet mitt :-) Betyr et positivt utslag på en slik test at det er nok hormon i kroppen som vil medføre en skikkelig eggløsning? Eller kan det være at egget ikke løsner likevel siden jeg antagelig har PCO...? Tenkte ikke på å spørre legen da jeg var der, og hadde satt STOR pris på å få et innspill hvis noen vet noe om dette. Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er umulig å svare sikekrt på uten ultralyd/ blodprøver.

Jenter med pco(s) har ofte forhøyet konsentrasjon av LH i blodet, samme hormon som slår ut på EL testene.

Det er altså i enkelte tilfeller mulig å få falsk positiv test.

Hva som i ditt tilfelle er riktig, El eller løpske hormoner tørr jeg ikke si noe om, men jeg ville hoppet til køys og i allefall prøvd lykken.

Får du mensen omc a to uker (eller positiv graviditetstest) var det nok EL.

Hvis mensen ikke lar seg blikke og du ei helelr er gravid, var det nok falsk alarm.

Skrevet

hei, jeg har pcos og har gått på hormoner for å få eggløsning og har brukt cb digital eggløsningstest i disse periodene. Jeg følger gjerne med på el slimet i tillegg.

Når jeg får utslag på positiv test så fortsetter jeg å teste til den blir negativ, det vil si at jeg gjerne tester positivt 3 til 4 dager på rad. Alt ette hvordan det treffer.

Hvis det er cb vanlige eggløsningstester du har kjøpt og skal tolke streker så er det viktig å huske at testen kun er positiv i det streken er like sterk eller sterkere enn kontroll streken. En lysere strek betyr ikke positiv test.

Skrevet

Hei!

Da jeg gikk på Metformin og Pergo, fikk jeg kun positive el-tester da el faktisk var. Ellers var den negativ.

Men etter fødselen, når jeg ikke gikk på medisiner, ble den positiv hver gang jeg testet.. Så det er ikke lett å si, nei..

(Brukte cb dig tester)

Men det skader ikke å prøve ;)

-Lykke tl!

Skrevet

Tusen takk for svarene deres - jeg skjønner at det tydeligvis ikke er så mye annet å gjøre enn å registrere hvilket svar jeg får på testen, og så bare vente på TR... Åh, jeg skulle ønske jeg var mer tålmodig :-) Jeg har IKM søndag 30.mars, så det blir i alle fall en spennende morgen!

Igjen, tusen takk for hjelpa, jenter!

Skrevet

Jada. Negativ test i morges, og nå fikk jeg nettopp mensen. Med kjempekramper til. Skikkelig stas. Da er vi over i ny pp.

Skrevet

det betyr kanskje at du faktisk hadde el den gangen du testet positiv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...