Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 måneder. Han har de siste månedene vært vanskelig å stelle. Han skal hele tiden over på magen, og gjerne dra seg fremover. Jeg prøver å underholde han og gi oppmerksomhet (varierer med snakke, synge, tøyse, gi han leker, klut å bite i). Jeg blir ofte fortvilet. Hender jeg må kle på han boksen mens han drar seg bortover golvet (legger jeg han over på ryggen igjen, kjemper han om å komme på magen igjen). Men det er umulig å sette på bleie når han ligger på magen, derfor når mannen min er hjemme bytter vi ofte på bleie sammen. Huff dette var lite hyggelig.. stell skulle være en hyggestund, ihvertfall når han er så liten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...ja sånn er datteren min litt også... vrir og vrenger på seg og prøver å få fatt i ting rundt stellematten. Det er ikke så lett når de har funnet ut at det er en hel verden der ute som skal oppdages - og det NÅ! men ja det kan være frustrerende og slitsomt å skulle kle av og på og ny bleie med en liten "makk" som helst vil ligge på magen.

Hvis du vil ha en koselig hyggestung så kan du jo legge stellematten på gulvet (så han ikke faller ned når du begynner med glatte oljer) UTEN noe spennede rundt - lage det koselig med masse rene håndlkler og klassisk musikk i bakgrunnen (det elsker babyer selv om ikke alle voksne gjør d;)) og prøve babymassasje med babyolje. Det er deilig og han vil nok nyte det og blir "slapp" og kose seg. Akkurat slik vi voksne reagerer på massasje. Man blir litt "sløv" for det er så deilig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...