Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå i uke 32, sliter meg HD-hofter og bekkenløsning, klarer max et par timer i stående eller sittende stilling så må jeg legge meg ned i et par timer for å klare litt til. Gåturene har blitt mindre og mindre og klarer nå bare å gå etter posten (ca 150-200m tur retur) uten de store smertene...

Er fullt sykmeldt, gått gradvis nedover, men nå går det naturlig ikke.. Men, problemet er at jeg føler meg så sinnsykt ubrukelig!!! Har alltid vært av de som har sagt at svangerskap ikke er en sykdom og at man burde klare det meste, og er derfor ekstra nederlag når jeg ikke klarer noen ting nesten...

Lei av å se TV, brodere og lese bøker... Er begrensa hva man klarer i liggende stilling..

Hjelp!!! Håper de siste 2 mnd går fort, så man heller kan nyte tiden med den lille...!!!! Orker ikke mer!!!

Beklager, måtte bare få ut litt sinne, frustrasjon og tristhet...

Fortsetter under...

uff, skjønner hvordan du har det. Jeg er ikke så ille som deg. men når kvelden kommer kan jeg nesten ikke gå lengre. helt ødelagt i rygg og lyske. Det er ikke en sykdom å være gravid, men det fører til plager uansett hva folk sier. sender deg mange gode klemmer i allefall. Snart ferdig...

forstår veldig godt. jeg prøver å tenke på hvor lenge en egentlig går gravid i hele livets løp......og det blir jo ikke lenge da. men det er ikke like lett når veggene nesten kryper inn på en de dagene en har kjipe tanker. men d gjelder bare å stå ut!!!

Skjønner presis hvordan du har det! Har vært 100 % sykemeldt fra uke 8 - er 31 nå - og orker ikke lese flere bøker og magasiner, lei av å surfe på nettet og teller ned til den lenge ventede gullklumpen endelig kommer.

Jeg blir sliten av å stå opp, spise frokost og gå i dusjen og må legge meg etterpå.

Var også av den holdning at graviditet ikke er en sykdom, men har fått beskjed om å holde meg i ro, hvis jeg vil unngå innleggelse på sykehuset...og det høres jo ikke akkurat spennende ut!!!

Trodde det skulle være deilig å slippe rengjøring etc, men føler dårlig samvittighet overfor mannen min som må handle, lage mat gjøre rent, måke snø og alt annet, mens jeg bare ligger på sofaen - slapp og vannfyllt! Han sir selvfølgelig at jeg ikke skal tenke sådan og bare sørge for at jeg og babyen har det bra, så skal han ordne alt annet....men jeg klarer likevel ikke helt la være...

Nu har jeg hengt opp et målebånd på kjøleskapet og klipper av en cm for hver dag - så føles ventetiden litt kortere.

Nå håper jeg bare at våren, tross den nåværende kulde, snart kommer, så jeg istedet kan ligge på verandaen i min hengekøye og vente på at den lille jenta vår melder sin ankomst ;o)

takk alle sammen, godt å høre at man ikke er alene om dette. :) Ja, jeg er veldig glad jeg ikke har noen barn fra før som man får dårlig samvittighet for.. holder med de voksne rundt her!!

Det med målebånd og nedtelling hørtes lurt ut, tror jeg skal lure meg på butikken i morgen...

TAKK, og lykke til alle sammen! Vi klarer det nok..

Annonse

Takk for fine innlegg, godt å høre en ikke er alene om å føle seg ubrukelig og litt sånn mislykket gravid. Jeg har iallfall en tendens til å få inntrykk av at alle andre gravide takler alt så mye bedre enn meg osv...at kanskje er det bare jeg som er pinglete. Men snakket med en sykepl i dag på jobb som nevnte at kort tid etter at graviditeten er over, så har de vanskelige aspektene en tendens til å blekne veldig, og så husker en det som er positivt. Så blir det vel dette en deler med andre ofte. Livets logikk kanskje, så dør vi ikke ut eller ender opp med bare ett barn hver :)

Nedtelling...32 uker and counting. 30% sykem pga bekkenløsning og kvalme, og det fungerer ok pt, håper jeg skal klare å stå til permisjonen starter. Men har en jobb som er fleksibel på sitting etc, og det hadde aldri gått i en jobb som var mer rigid på jobbstilling og oppgaver. Så dere som ikke klarer å jobbe, det tar dere igjen siden i et langt arbeidsliv! Og honnør til dere med flere små......dere gjør en fin-fin jobb. Småen får jo søsken. Hang in there jenter, nå er det snart vår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...